728 x 90

خامنه‌ای و صنعت رسوای «پیش‌ثبت‌نام»

سخن روز
سخن روز

خلیفهٔ ارتجاع پس از مهندسی‌های فضیحت‌بار خود در نمایشهای انتخاباتی سال۹۸ و ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ و رسوایی «پایین‌ترین میزان مشارکت»، این بار نیز مهندسی دیگری را برای نمایش پیش‌رو طراحی کرده است. عنوان این نمایش «خالص‌سازی» و پردهٔ اول آن «پیش‌ثبت‌نام» است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که خامنه‌ای پیشاپیش حتی قید حفظ ظاهر برای نمایش انتخابات را زده و تصمیم گرفته با «حذف حداکثری»، رژیمش را از بحرانهای سختی که پیش رو دارد، عبور دهد.

پس از تحریم سراسری نمایش انتخابات مجلس آخوندی در سال۱۳۹۸، بسیاری از مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی زنگ خطر را برای خلیفهٔ ارتجاع به‌صدا درآوردند. آخوند مسیح مهاجری گفت: «بی‌اعتنایی به‌پائین آمدن میزان مشارکت مردم در این انتخابات را نباید یک راه‌کار برای عبور بی‌خطر از کنار این هشدار و به‌فراموشی سپردن آن دانست. اگر گوش‌های مسئولان زنگ خطرها را نشنوند، خطر برطرف نمی‌شود. توسل به‌توجیهات غیرموجه نیز بی‌فایده است. کاهش مشارکت مردم در انتخابات را نباید به‌گردن دیگران انداخت» (سایت حکومتی تابناک ـ ۴اسفند ۱۳۹۸).

اما خلیفهٔ ارتجاع که خیز حاکمیت یکدست را برداشته بود و می‌دانست نیمهٔ جراحی شدهٔ نظام بی‌جربزه و ذلیل‌تر از آن است که بخواهد مانعش شود، با مهندسی نمایش انتخابات۱۴۰۰، رئیسی جلاد را از صندوق درآورد. همان زمان رسانه‌های حکومتی نوشتند: «نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم در حالی اعلام شد که طبق آن پایین‌ترین میزان مشارکت در یک انتخابات ریاست‌جمهوری پس از انقلاب رقم خورده است» (بهارنیوز ـ ۲۹خرداد ۱۴۰۰).

و حالا پس از انفجار خشم مردم در ۱۴۰۱ و شنیدن آژ‌یر خطر سرنگونی، خامنه‌ای صنعت پیش ثبت نام را از زیر عبایش بیرون آورد تا ضمن رقم‌سازی و مهندسی حذف رقبا، پیشاپیش مدعی ثبت نام چند هزار کاندیدای شرکت در مجلس شود. به همین علت وزارت کشور رئیسی جلاد، شمار ثبت‌نام کنندگان در این مرحله را بالای ۴۸هزار نفر اعلام کرد (خبرگزاری حکومتی تسنیم ـ ۲۳مرداد).

سپس رسانه‌های باند غالب در تنور صنعت «پیش ثبت نام» دمیدند و کوشیدند پیشاپیش از آن رونق نمایش انتخابات را نتیجه‌گیری کنند.

روز نامه حکومتی خراسان با مقایسه بی‌ربط «پیش ثبت نام» کذایی با ثبت نامهای قبلی، نوشت: «مجموع داوطلبان به‌عدد ۴۸هزار و ۸۴۷نفر رسید. در انتخابات سال۹۸ بیش از ۱۶هزار نفر ثبت نام کرده بودند».

برخی نیز به‌نحو مضحکی از «رشد ۱۴۵درصدی ثبت نام متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس دوازدهم در استان مرکزی» (ایسنا ۲۵مرداد) و این‌که «استقبال جوانان از پیش‌ثبت نام انتخابات بالا بود» (موج ۲۵مرداد)، خبر دادند تا با این رقم‌سازیها، کسادی نمایش را وارونه جلوه دهند.

بساط این مضحکه البته چندان دوامی نیاورد و با» دومینوی تکذیب»، فضیحت خبرسازی روی کل شعبده انتخاباتی و خلیفه شعبده باز آوارشد.

یک منبع حکومتی در بارهٔ جنگ گرگها در ماجرای به پایان رسیدهٔ «اصلاح طلب- اصول‌گرا»، نوشت: «خبرگزاری فارس خبری منتشر کرد که تعدادی از چهره‌های اصلاح‌طلب ثبت نام کرده‌اند. این خبر توسط افرادی که نام آنها درج شده بود تکذیب شد. پرسش این است که هدف خبرگزاری فارس از انتشار این خبر چه بوده است؟آیا این خبرگزاری با انتشار یک خبر نادرست قصد داشته اصلاح‌طلبان را تشویق به ثبت نام کند یا هدف چیز دیگری بوده است؟» (ستاره صبح ۲۴مرداد).

فرهیختگان متعلق به ولایتی مشاور خامنه‌ای نوشت: «بعد از انتشار این خبر دومینوی تکذیب از سوی برخی چهره‌هایی که نام‌شان در این خبر ذکر شده بود به راه افتاد و افرادی مثل محسن هاشمی، محمدجواد آذری‌جهرمی، الیاس حضرتی، محمود واعظی و سید‌حسین مرعشی، مجید انصاری و طیبه سیاوشی خبر پیش‌ثبت‌نام در انتخابات مجلس را تکذیب کردند».

محمد مهاجری از مهره‌های نزدیک به‌لاریجانی هم دربارهٔ نیرنگ «مافیای قدرت»، نوشت: «آنچه با عنوان پیش‌ثبت‌نام می‌گویند در واقع پیش‌ردصلاحیت است. به‌این معنی که می‌خواهند جبهه‌های سیاسی زودتر نیروهایشان را وارد انتخابات کنند تا آن کسانی که اهل خالص‌سازی هستند، اسناد و مدارک لازم را برای ردصلاحیت جمع‌آوری کنند». وی با بیان این‌که به‌این ترتیب، «دست شورای نگهبان بازتر از قبل شده» می‌افزاید «یک جریان سیاسی که به‌نوعی مافیای قدرت است دنبال این است که... فقط درصد خاصی که کاملاً حامی دولت هستند، وارد مجلس شوند» (روزنامهٔ حکومتی اعتماد ـ ۱۱مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4fb9e464-0ee6-40db-83ca-498fdb7986a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات