728 x 90

خامنه‌ای همدست کرونا در قتل مردم ایران

خامنه‌ای در بهار ۱۳۹۹ می‌گفت: «کرونا را بزرگ نکنید» «چیز خیلی مهمی نیست» و در بهار ۱۴۰۰ هم ورود واکسن آمریکایی ـ اروپایی را به ایران ممنوع کرد.

به این ترتیب در واقع نخستین عامل گسترش کرونا با سویه‌های خطرناک‌تر آن در ایران شخص خامنه‌ای است. اما اکنون که شرایط موجود، خشم مردم را صدچندان کرده ولی‌فقیه آخوندها در وحشت از قیام مردم به صحنه آمد و گفت:

«برای مقابله با این بیماری که امروز یک خطر عمده است و مسأله بیماری کرونا امروز به‌نظر من مسأله اول کشور است مسأله فوری و فوتی کشور است که بایستی دنبال بشه»

روز ۲۰مرداد رویترز در مقاله‌یی نوشت: «خامنه‌ای خواستار واردات واکسن شد» و این‌که «تنها ۴درصد از ۸۳میلیون جمعیت ایران واکسینه شده‌اند».

اما شرایط کرونا در ایران چگونه است؟

در روزهای گذشته وضعیت ۳۱استان به هشدار قرمز وارد شده و هیچ استانی از درگیری با کرونا با سویه‌ٔ دلتای عفونی‌تر مصون نمانده، شرایط کرونایی در ایران آن‌قدر وخیم است که برخی کارشناسان از آمار چهاررقمی برای جان‌باخته‌های کرونا صحبت می‌کنند.

البته خامنه‌ای باز هم مردم را مقصر اعلام کرد و گفت:

«یکجاهایی گفته می‌شود که مقدار ملاحظه مردم ۴۰درصد یا ۳۵درصد است خب باید صددرصد مردم رعایت بکنند».

اما واقعیت چیست؟ قیمت ارزان‌ترین نوع ماسک در ایران ۳هزار تومان است. یک شهروند برای یک ماه باید ۹۰هزار تومان پول ماسک بدهد، در حالی‌که یارانه هر نفر تنها ۴۵هزار تومان است! اما خامنه‌ای و دیگر سران حکومت به این کاری ندارند که مردمی که تمام دارائی‌شان را حکومت به سرقت برده و به نان شب محتاج‌اند، هزینه‌ٔ رعایت پروتکل‌ها را از کجا باید بیاورند؟!!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f7350fa-38db-44fd-a945-15ee58583e84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات