728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۰۹

خامنه‌ای با کشتار نمازگزاران معترض در خاش مرتکب جنایت دیگری علیه بشریت می‌شود

تا ساعت ۲۴ به وقت محلی شمار شهیدان خاش دست کم ۲۰ و مجروحان ۶۰ نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۰۹

خامنه‌ای با کشتار نمازگزاران معترض در خاش مرتکب جنایت دیگری علیه بشریت می‌شود

تا ساعت ۲۴ به وقت محلی شمار شهیدان خاش دست کم ۲۰ و مجروحان ۶۰نفر است

 

خانم مریم رجوی پرونده رژیمی که در۵۰ روز گذشته لحظه‌ای در کشتار و خون‌ریزی درنگ نکرده، باید به شورای امنیت ملل متحد احاله شود و سردمدارانش به‌ویژه خامنه‌ای و رئیسی در برابر عدالت قرار گیرند

 

امروز در پنجاهمین روز قیام سراسری، خامنه‌ای دست به کشتار جدیدی علیه هموطنان بپا خاسته بلوچ زد و دژخیمانش مردم خاش را که پس از نماز جمعه با شعار مرگ بر خامنه‌ای تظاهرات می‌کردند، از پشت‌بام ساختمان فرمانداری و دیگر ساختمانهای دولتی به رگبار بستند. تا ساعت ۲۴ به وقت محلی شمار شهیدان دست کم به ۲۰نفر رسیده است. شمار مجروحان بیش از ۶۰نفر است.

 

در میان شهیدان و مجروحان شمار زیادی کودک به چشم می‌خورد. اکثر شهیدان و بسیاری از مجروحان از ناحیه سر و سینه هدف قرار گرفته‌اند و هیچ تردیدی وجود ندارد که فاشیسم دینی حاکم بر ایران با برنامه‌ریزی قبلی به کشتار مردم خاش پرداخته است. حال پاره‌ای از مجروحان وخیم گزارش‌شده است.

بیمارستانها و مراکز پزشکی با کمبود جدی خون و امکانات درمانی برای مداوای مجروحان مواجه هستند. در همین حال سپاه، اطلاعات و نیروی انتظامی آخوندها درصدد دستگیری معترضان هستند. اسامی ۱۵تن از شهیدان روز ۱۳آبان خاش بشرح زیر است:

  1. محمد شه بخش
  2. مراد زهی
  3. علی کرد کلاهوری
  4. مبین میرکازهی فرزند مراد
  5. عظیم محمود زهی فرزند پیرداد
  6. نامشخص فرزند حاج خدادمراد براهویی
  7. رحیم داد شهلی‌بر فرزند اسماعیل
  8. محمد سلحشوران
  9. یونس شه بخش
  10. صادق براهویی
  11. محمد شه بخش فرزند نادر
  12. عبدالمالک شهنوازی (کمالخان زهی)
  13. یونس (میربلوچ زهی) پسر حافظ انور سلحشوران
  14. شهلی‌بر فرزند اسماعیل
  15. سعید سهراب زهی فرزند واحد

 

خانم مریم رجوی با سلام به شهیدان خاش گفت خیزش دلاوران زاهدان و خاش و دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان که با شعار مرگ بر خامنه‌ای و از زاهدان تا تهران جانم فدای ایران بپا خاستند و بیشترین بها را پرداختند، گواه عزم و اراده هموطنان بلوچ برای به زیر کشیدن ضحاک خون‌ریز ولایت است. وی افزود رژیمی که بر جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی بنا شده و در ۵۰روز گذشته لحظه‌ای در کشتار و خون‌ریزی درنگ نکرده است، باید از جامعه بین‌المللی طرد شود، پرونده‌اش به شورای امنیت ملل متحد احاله شود و سردمدارانش به‌ویژه خامنه‌ای و رئیسی در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳ آبان ۱۴۰۱ (۴ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9ba06fa-3da7-4fd3-91b5-96666ec504ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات