728 x 90

حکم زندان و شلاق برای قیام آفرینان دیماه اراک و اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی در ارومیه

قیام و خیزشهای مردمی در ایران ـ آرشیو
قیام و خیزشهای مردمی در ایران ـ آرشیو

حکم حبس و شلاق برای ۶ تن از قیام آفرینان دیماه در اراک

بیدادگاه رژیم در اراک برای شش تن از قیام آفرینان دیماه اراک حکم ۶سال حبس و ۴۴۴ضربه شلاق صادر کرد.

بهانه این حکم “اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی” عنوان شده است.

خاطرنشان می‌شود رژیم آخوندی در جریان قیام دیماه سال ۹۶بیش از هشت هزار نفر را در شهرهای مختلف بازداشت کرد. حداقل ۱۴تن از دستگیر ‌شدگان در زیر شکنجه به‌ شهادت رسیدند که رژیم آخوندی وقیحانه مدعی شد در زندان خودکشی کرده‌اند.

 

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان ارومیه

دهها تن از زندانیان سیاسی بند ۱۲زندان ارومیه در اعتراض به حمله وحشیانه گارد ویژه زندان و ضرب ‌و شتم زندانیان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. عصر روز دوشنبه حدود ۵۰تن از نیروهای گارد ویژه زندان ارومیه به‌دنبال درگیری لفظی یکی از زندانیان با مأموران به آنها حمله کردند و این زندانیان را به‌شدت مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند. شب گذشته نیز به دستور مأموران زندان هشت تن از زندانیان عقیدتی ساکن بند جوانان مورد ضرب ‌و شتم قرار گرفتند.

 

حمله دژخیمان گارد ویژه با باتوم، شوکر و گاز اشک‌آور به زندانیان سیاسی بند ۱۲

این منبع افزود: “در پی اعتراض زندانیان بند سیاسی به سرکوب، دژخیمان زندان تلاش کردند چندتن از زندانیان را از بند خارج کنند، دژخیمان گارد ویژه زندان با باتوم، شوکر و گاز اشک‌آور وارد بند ۱۲(سیاسی) شده و حسن رستگاری و کامران درویشی را با ضرب ‌و شتم شدید به انفرادی منتقل کردند هر چند نهایتاً حسن رستگاری را به بند بازگرداندند. در اثر ضرب ‌و شتم توسط دژخیمان و زندانیان تحت‌امرشان کمال حسن رمضان از ناحیه بینی و احمد تمویی از ناحیه دندان دچار شکستگی شده، تورج اسماعیلی نیز به و سیله تیزی مجروح و حسن رستگاری نیز دچار ضرب دیدگی شدید در قسمت‌های مختلف بدن شده است”.

از وضعیت جسمی سایر زندانیان سیاسی این بند از جمله حمید رحیمی و کامران درویشی پس از ضرب ‌و شتم اطلاع دقیقی در دست نیست.

با بالا گرفتن درگیری تمام سرکردگان زندان از جمله رئیس زندان ارومیه و حفاطت بازرسی زندان و حفاظت اطلاعات کل استان پشت درب بند سیاسی جمع شده و چندین نفر از نیروهای ویژه نیز مجدداً وارد بند شده‌ و تعداد زیادی از آنان به‌صورت مسلح و آماده‌باش در بام زندان مستقر شدند. آنها ساعتهایی پس از ضرب ‌و شتم زندانیان سیاسی از بند خارج شده و فقط تعدادی از آنان در سالن اصلی زندان مستقر شدند.

 

بدرفتاری سرکردگان و دژخیمان زندان با زندانیان محبوس

خاطر نشان می‌شود که این اولین بار نیست که زندانیان سیاسی زندان ارومیه مورد بدرفتاری دژخیمان زندان قرار می‌گیرند. پیشتر در تاریخ ۲۷شهریورماه ۹۷نیز دژخیمان گارد زندان ارومیه، بند ۱۲این زندان که محل نگهداری زندانیان سیاسی و امنیتی است را مورد بازرسی وحشیانه قرار داده و اقدام به تخریب وسایل شخصی و ضبط برخی مواد خوراکی و وسایل زندانیان کرده‌ بودند.

کمال حسن رمضان زندانی سیاسی محکوم به اعدام است، احمد تمویی حبس ۱۵ساله خود را سپری می‌کند و عثمان مصطفی‌پور در حال گذران محکومیت ۳۵ساله خود است.

در تاریخ ۱۶مهرماه ۹۷نیز یک زندانی محبوس در زندان ارومیه به نام مرتضی ظهرعلی در پی ضرب ‌و شتم توسط مسئولان زندان دچار شکستگی در ناحیه دست راست شده بود. همچنین در تاریخ ۱مهرماه سال جاری جواد شیرزاد (آرش) زندانی محبوس در بند جوانان زندان ارومیه در پی ضرب ‌و شتم توسط سرکرده داخلی زندان (بایرام‌زاده) دچار آسیب دیدگی جدی از ناحیه سر و آسیب مغزی شده و در بیمارستان خارج از زندان بستری شده بود.

در مردادماه سال جاری نیز سعید سید عباسی زندانی محبوس در زندان ارومیه به‌علت تأخیر در رفتن به هواخوری توسط سرکرده‌ اندرزگاه ارومیه مورد ضرب ‌و شتم و بدرفتاری قرار گرفته و به‌رغم جراحات وارده بدون رسیدگی پزشکی به انفرادی منقل شده بود.

در اردیبهشت ماه سال جاری نیز خبر ضرب ‌و شتم یک زندانی به نام سعید نوری فرزند علی اکبر، توسط دو تن از دژخیمان در دفتر مدیر داخلی زندان مرکزی ارومیه.

 

حکم اعدام چهار زندانی در ملأعام در یاسوج

رئیس جنایتکار دادگستری رژیم در استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور حکم اعدام در ملأعام برای چهار زندانی در یاسوج خبر داد.

 

ارومیه: اعدام قریب‌الوقوع یک زندانی سیاسی

با ارسال حکم اعدام زندانی سیاسی هدایت عبدالله پور به اجرای احکام زندان، احتمال اجرای حکم اعدام این زندانی هموطن کرد در زندان ارومیه قریب‌الوقوع است. زندانی سیاسی هدایت عبدالله پور در بهمن ١٣٩٥ از سوی بی‌دادگاه رژیم در ارومیه به اتهام همکاری با احزاب کردی به اعدام محکوم شد. هدایت عبدالله پور متأهل و پدر دو فرزند به نامهای سیروان و کردستان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed9c2064-ae9c-4849-9612-58621b639b40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات