728 x 90

حکم اعدام برای عباس دریس، از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸

عباس دریس
عباس دریس

خبرگزاری هرانا روز شنبه ۳۰مهر خبر از حکم اعدام برای عباس دریس از بازداشت شدگان اعتراضات آبان۹۸ توسط دادگاه ضدانقلاب ماهشهر به اتهام خودساخته محاربه، داد.

فرشته تابانیان وکیل مدافع محسن و عباس دریس ضمن اعلام این خبر در صفحه خود اظهار داشت که محسن دریس برادر عباس دریس از اتهامات وارده تبرئه شد.

وکیل عباس دریس گفت: به حکم عباس اعتراض خواهیم کرد و امیدوارم که در دیوان عالی کشور این حکم نقض شود.

این وکیل دادگستری گفت که اتهام عباس دریس در این بخش از پرونده“ محاربه و قدرت‌نمایی با اسلحه جنگی کلاشینکف و اخلال در نظم عمومی و حمل اسلحه جنگی کلاش ”و اتهام محسن دریس“ محاربه و قدرت‌نمایی با سلاح جنگی کلاش، اخلال در نظم عمومی از طریق تیراندازی و حمل و نگهداری سلاح جنگی کلاش“ عنوان شد.

محسن و عباس دریس در تاریخ ۱۷ آذرماه ۹۸ توسط مأموران معاونت اطلاعات قرارگاه ضدابوالفضل عباس بازداشت و در تاریخ ۱۸ آذرماه در شعبه سوم بازپرسی دادسرای بندر ماهشهر (شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اعتراضات آبان ماه) به ریاست قاضی حسن سالمی مورد بازپرسی قرار گرفتند.

عباس دریس ضمن پذیرش حضور در تجمعات اعتراضی در تاریخ ۲۷آبانماه ۹۸ شهرک چمران، هر گونه دخالت در آتش زدن لاستیک و بستن جاده‌های شهرک چمران را انکار کرد.

عباس دریس، متولد ۱۳۵۲، فرزند معتوگ، پدر سه فرزند ۱۲، ۱۴ و ۸ساله است. عباس دریس اصالتا اهل شهرستان آبادان است که بعدها به‌دلیل جنگ به چمران واقع در بندر ماهشهر مهاجرت کردند. محسن دریس نیز فرزند معتوگ، متولد ۱۳۷۱ و پدر یک کودک ۵ساله است.

کفایه حزباوی، همسر عباس دریس پس از پیگیریهای بسیار پرونده به تهران نیز مراجعه کرده و در آنجا به او گفته شده بود که همسرش حکم اعدام دریافت خواهد کرد. حزباوی به‌دلیل فشار وارده دچار سکته مغزی شده و مدتی بعد جان خود را از دست داد.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده این شهروندان، برادران دریس جهت اخذ و ضبط اعترافات اجباری از طریق تهدید به آزار جنسی اعضای زن خانواده تحت فشار قرار گرفته بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6023f748-a63a-4ccc-a266-b2bb8f179dd8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات