728 x 90

حمیدرضا جلایی‌پور: حداقل ۲میلیون نفر در این اعتراضات شرکت کردند

قیام مردم ایران ۱۴۰۱
قیام مردم ایران ۱۴۰۱

پاسدار جلایی‌پور از مهره‌های باند مغلوب گفت: به مختصات این اعتراضات توجه کنید به نظر می‌رسد بعد از انقلاب این خیزش اعتراضی از همه خیزشهای اعتراضی قبلی توفنده‌تر بود. حداقل ۲میلیون نفر در این اعتراضات شرکت کردند که به نظر من عدد کمی نیست. ۱۶۰شهر ایران در معرض اعتراض قرار گرفت، ۱۰۰ دانشکده ایران یا دانشگاههای اعتراض کردند.

جلائی‌پور از مهره‌های باند مغلوب و فرماندار رژیم تا سال۱۳۶۲، در مصاحبه‌یی وحشت سردمداران رژیم از قیام را آشکار کرد و گفت:

جلائی‌پور از باند مغلوب و فرماندار رژیم در نقده تا سال۱۳۶۲:

شما اگر به مختصات این اعتراضات توجه کنید به نظر می‌رسه بعد از انقلاب این خیزش اعتراضی از همه خیزش‌های اعتراضی قبلی توفنده‌تر بود . . … این اعتراض ویژگی‌اش این بود که اولاً طولانی‌تر بود بین سه ماه تا پنج ماه سه ماه که خیابان‌ها که اعتراضی بود ولی او نهم نه با شعارهای اقتصادی فراتر از شعارهای اقتصادی و بعد وقتی خیابون هم حتی آرام شد شما شاهد اعتراض در محلات خانه‌ها پیاده‌روها و بعد از همه مهم‌تر شما شاهد این اعتراض تو فضای مجازی هستید به‌رغم این‌که اخلال در اینترنت ایجاد شده ما شاهد یک اعتراضی هستیم که طولانی هست اگر چه جمعیت‌های معترض دهها هزار نفری و اینها نبود ولی اینجوری که من ارزیابیهای تقریبی نه دقیق انجام دادم حداقل دو میلیون نفر در این اعتراضات شرکت کردند که به نظر من عدد کمی نیست ۱۶۰شهر ایران در معرض اعتراض قرار گرفت ۱۰۰دانشکده ایران یا دانشگاههای ایران مورد یعنی اعتراض کردند حدود ۲۰هزار نفر دستگیر شدند بیش از ۱۰۰۰نفر پرونده قضایی برایشان تشکیل شده ۵۰۰نفر جان باختند و ۷۰نفر از نیروهای حدوداً البته همه اینها حدودی است از نیروهای امنیتی جان باختند افکار عمومی ایران و جهان مورد تحت تأثیر قرار گرفته یک هم‌چنین رخدادی به این وسعت و به این طولانی ما نداشتیم لذا این رو قشنگ می‌شه تصدیق کرد یعنی وقایع تجربه‌ای که ما شاهدش بودیم می‌تونیم اینو بگیم.

وی افزود: پنج ماه جامعه اعتراض کرده کف خیابان تو محلات تو پیاده‌روها، تو فضای مجازی باز می‌گه جمعش کردیم. بابا این اعتراض از یک بستری بیرون میاد بابا این بستر رو اگه شما درمانش نکنید درست مثل چیز دیگه بدنی است که بیمار است مدیر بیمار توجه نمی‌کنه به این بدنی که بیمار است هی شعار می‌ده.....

(سایت دیدار رژیم ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5e65e7a-2e3c-4888-aed6-989b1ac719c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات