728 x 90

حمله هوایی به پایگاههای حزب‌الشیطان لبنان در منطقه قلمون سوریه

حمله هوایی اسراییل به نیروهای رژیم ایران در سوریه
حمله هوایی اسراییل به نیروهای رژیم ایران در سوریه

دیدبان حقوق‌بشر سوریه خبر داد سحرگاه دوشنبه ۱۱بهمن هواپیماهای اسراییل پایگاههای متعلق به حزب‌الشیطان لبنان در منطقه قلمون واقع در شمال شرق دمشق را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

به گفته این منبع دست کم صدای پنج انفجار مهیب در شهر قطیفه شنیده شد و به‌دنبال آن آتش‌سوزی گسترده‌یی در پایگاههای نظامی و انبارهای سلاح و مهمات متعلق به حزب‌الشیطان در مجاورت این شهر به‌وجود آمد.

گزارشات شاهدان عینی حاکی است تعدادی از مزدوران وابسته به رژیم ایران در این حمله کشته شده‌اند.

شایان ذکر است کوه‌های قلمون شرقی در حومه دمشق محل استقرار تعداد بیشماری از نیروهای حزب‌الشیطان و دیگر مزدوران رژیم آخوندی و انبارهای تسلیحاتی آنان است. (سایت دیدبان حقوق‌بشر سوریه ۱۱بهمن)

 

آسوشیتدپرس روز ۱۱بهمن نوشت: سوریه از رگبار موشکی جدید اسراییل در نزدیکی دمشق خبر داد.

خبرگزاری دولتی سوریه روز دوشنبه گزارش داد پدافند هوایی سوریه با موشکهای اسراییلی که منطقه‌یی در نزدیکی پایتخت دمشق را هدف قرار داده بود، مقابله کرد و برخی از آنها را ساقط کرد...

خبرگزاری سوریه به‌نقل از یک منبع نظامی گفت که موشکها از آسمان شرق لبنان شلیک شده بودند و پایگاههایی را در حومه دمشق هدف قرار دادند که منجر به خسارات مادی شد... هیچ جزئیات دیگری در دسترس نیست، و هیچ اظهارنظری از سوی اسراییل در مورد حمله‌یی که اندکی پس از ساعت ۳ بامداد در دمشق رخ داد، ارائه نشد... اسرائیل پذیرفته است که پایگاههای شبه‌نظامیان متحد رژیم ایران، مانند گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان را هدف قرار می‌دهد. اسراییل می‌گوید که مواضع و محموله‌های تسلیحاتی را که گمان می‌رود برای این گروهها ارسال می‌شود، دنبال می‌کند.

حزب‌الله در کنار نیروهای بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در جنگ داخلی این کشور می‌جنگد.

 

رویترز در همین رابطه نوشت: رسانه‌های دولتی سوریه گفتند سوریه موشکهای اسراییل که دمشق را هدف قرار داده بودند رهگیری کرد.

رسانه دولتی سوریه بامداد روز دوشنبه به‌نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه رگبار موشکی اسراییل را که نزدیک دمشق پایتخت را هدف قرار داده بود، رهگیری کرد.

این رسانه‌ها به‌نقل از این منبع گفتند رهگیری خسارات مادی به‌دنبال داشته است. ارتش اسراییل از اظهارنظر خودداری کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b47c24f9-1498-4e09-b1ce-fd69374318b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات