728 x 90

حملات هوایی اسراییل علیه مواضع سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان در سوریه

حملات هوایی اسراییل علیه مواضع سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان در سوریه
حملات هوایی اسراییل علیه مواضع سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان در سوریه

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه شامگاه شنبه ۲۰فروردین از هدف قرار گرفتن مواضع نیروهای سپاه پاسداران رژیم آخوندی و حزب‌الشیطان لبنان طی حملات هوایی اسراییل به اهدافی در شهر مصیاف در حومه غربی شهر حماه سوریه خبر داد.
رسانه‌های رسمی رژیم اسد نیز اعلام کردند که پدافند هوایی این کشور به حملات هوایی اسراییل علیه منطقه مصیاف در استان حماه در وسط این کشور، واکنش نشان داده است.

این رسانه‌ها از یک منبع نظامی سوریه نقل کردند که گفته حملات هوایی اسراییل «از جهت شمال لبنان» انجام شده و «برخی نقاط را در منطقه مرکزی (سوریه)» هدف قرار داده است.

این منبع نظامی هم‌چنین از واکنش پدافند هوایی رژیم اسد به حملات موشکی اسراییل خبر داد.
در این زمینه دیدبان حقوق‌بشر سوریه هم‌چنین به شنیده‌شدن صدای انفجارهای پی‌درپی در نتیجه بمباران اسراییل علیه اهدافی در شهر مصیاف واقع در حومه غربی حماه اشاره کرده بود.

به گفته یک منبع نظامی، حملات هوایی اسراییل مرکز تحقیقات علمی را در شهر مصیاف هدف قرار داده است.
از سویی دیدبان توضیح داد که موشکهای اسراییلی چندین نقطه را در پیرامون شهر مصیاف و یک نقطه را در روستای السویدی و کارخانه‌های صنایع دفاعی در منطقه الزاوی در حومه غربی حماه هدف قرار داده است.

دیده‌بان افزود که تاکنون گزارشهایی درباره میزان خسارت‌های جانی ناشی از این حملات منتشر نشده است.
به گفته منابع دیدبان حقوق‌بشر سوریه این منطقه که توسط اسراییل بمباران شده، محل استقرار گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به سپاه پاسداران ایران و حزب‌الله لبنان و مراکز نگهداری و تحقیقات توسعه موشکی و پهپادی است.

 

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از رسانه‌های رژیم اسد نوشت: اسراییل به مواضع دولتی در سوریه حمله کرد. خبرگزاری دولتی سوریه سانا، بدون گزارشی از تلفات، اعلام کرد که اسراییل روز شنبه حملات هوایی به مواضع تحت کنترل دولت در سوریه انجام داد... این خبرگزاری گفت که پدافند هوایی فعال شد و تعدادی موشک را بر فراز استان حماه رهگیری کرد.

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه مستقر در انگلیس گفت که هم سپاه پاسداران رژیم ایران و هم حزب‌الله لبنان در این منطقه حضور دارند. دیده‌بان گفت این هشتمین حمله اسراییل در سوریه در سال جاری بود و انبارهای تسلیحات و مراکز تحقیقاتی برای توسعه موشکها و پهپادها را هدف قرار داد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db20d57e-5e9a-44bc-91b8-6c3d0c55940d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات