728 x 90

حمایت کمیته استرالیاییهای حامی دمکراسی در ایران از فراخوان خانم مریم رجوی

زندانیان سیاسی را آزاد کنید
زندانیان سیاسی را آزاد کنید

نامه کمیته استرالیاییهای حامی دمکراسی به کمیسر عالی حقوق بشر

در حمایت از فراخوان خانم مریم رجوی برای بازدید هیأت بین‌المللی

از زندانهای ایران و آزادی زندانیان به‌ویژه دو دانشجو و ۱۸دستگیر شده اخیر

که با خطر شکنجه و ابتلا به کرونا در زندانهای ایران مواجهند

کمیته استرالیاییهای حامی دمکراسی در ایران طی نامه‌یی به میشل باشله نوشت:

سخنگوی قضاییه رژیم ایران روز ۱۶اردیبهشت اعلام کرد دو دانشجو به‌دلیل همکاری با سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر شدند. این دو دانشجوی نخبه امیرحسین مرادی و علی یونسی نام دارند و با ابتلا به کرونا در زندانها و خطر شکنجه و اعدام روبه‌رو هستند. مقاومت ایران هم‌چنین نام ۱۸نفر از دستگیر شدگان را اعلام کرده است.

کمیته استرالیاییهای حامی دمکراسی در ایران از فراخوان خانم مریم رجوی به کمیسر عالی، دبیرکل سازمان ملل متحد، شورای حقوق‌بشر و سازمانهای بین‌المللی حقوق‌بشر حمایت می‌کنیم تا اقدامات فوری را برای اطمینان از آزادی این دو زندانی انجام دهند و هیئتهای بین‌المللی را برای بازدید از زندانهای رژیم و دیدار با این زندانیان اعزام نمایند.

تشدید ارعاب و سرکوب تنها پاسخ رژیم ایران به اعتراضات مشروع مردم است. این اعتراضات گسترده بیش از ۲سال است استمرار داشته و سرکوب اعمال شده توسط رژیم ایران مغایر با اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

ترجمه فارسی نامه کمیته استرالیاییهای حامی دمکراسی در ایران:

به کمیساریای عالی حقوق‌بشر

خانم میشل باچلت - ۱۰ می‌۲۰۲۰،

فراخوان فوری برای آزادی دو دانشجوی نخبه دستگیر شده در ایران

عالیجناب،

دادگستری ایران در ۵مه ۲۰۲۰ اعلام کرد که دو دانشجو به‌دلیل همکاری با سازمان مجاهدین خلق ایران / MEK دستگیر شدند. این دو دانشجوی نخبه امیرحسین مرادی است که در تاریخ ۱۰آوریل ناپدید شده و علی یونسی که عصر همان روز پس از جستجوی اتاقش در منزلش دستگیر شد و آثار جراحات و علائم شکنجه براو نمایان بود. هر دو دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف بودند. آنها در خطر مبتلا شده به COVID-۱۹ و شکنجه و قتل در بازداشت هستند.

سخنگوی دادگستری غلامحسین اسماعیلی گفت که این دو دانشجو با مجاهدین خلق ارتباط برقرار کرده‌اند. وی با تلاوت یک سری از اتهامات برانگیخته، افزود: آنها به "اقدامات انحرافی"مشغول بوده‌اند و"در حال تلاش برای انجام عملیات خرابکارانه"بودند. وی هم‌چنین ادعا کرد که"وسایل انفجاری مورد استفاده در عملیات خرابکاری هنگام جستجو در منازل آنها کشف شد. "

ما از فراخوان خانم مریم رجوی به شما، دبیرکل سازمان ملل متحد، شورای حقوق‌بشر و هم‌چنین سازمانهای بین‌المللی حقوق‌بشر حمایت می‌کنیم تا اقدامات فوری را برای اطمینان از آزادی این دو زندانی انجام دهند و هیأتهای بین‌المللی برای بازدید از زندانهای رژیم و دیدار با این زندانیان اعزام نماید.

والدین علی یونسی نیز ساعت ها تحت فشار بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. پس از آن، دانشجویان دانشگاه شریف اعتراض کردند و خواستار اطلاع از وضعیت و سرنوشت دوستانشان شدند

علی یونسی مدال طلای دوازدهمین المپیاد بین‌المللی نجوم و اختر فیزیک، که در سال۲۰۱۸ در چین برگزار شد را کسب کرده است. پیش از این، او مدال‌های نقره و طلای المپیاد ملی نجوم در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را کسب کرده بود. امیرحسین نیز در المپیاد نجوم در سال۲۰۱۷ مدال نقره نجوم به دست آورده.

تقویت ارعاب و سرکوب تنها پاسخ دولت ایران به اعتراضات مشروع مردم است و این اعتراضات بسیار گسترده است و در حال حاضر بیش از دو سال است در سطح بالایی پایدار مانده است. این سرکوب مغایر با اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

در میان بسیاری از دستگیر شدگان مقاومت ایران هم‌چنین نام ۱۸نفر را اعلام کرده است:

۱. محمدرضا اشرفی سامانی، اصفهان

۲. ناهید فتحعلیان، تهران

۳. کامران رضایی‌فر، تهران

۴. سپهر امام جمعه، تهران

۵. پرستو معینی، تهران

۶. زهرا صفایی، تهران

۷. بیژن کاظمی، کوهدشت

۸. فروغ تقی پور، تهران

۹. مرضیه فارسی، تهران

۱۰. مسعود راد، تهران

۱۱. محمد مهری، قم

۱۲. سمیه بدیع، کرج

۱۳. محمد حسنی، کرج

۱۴. رسول حسنوند، خرم‌آباد

۱۵. غلام علی علیپور، آمل

۱۶. مهران قره باغی، بهبهان

۱۷. مجید خادمی، بهبهان

۱۸. سعید راد، سمنان

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در بیانیه‌یی گفت: "من از دبیرکل سازمان ملل، کمیساریای عالی سازمان ملل برای #HumanRights، شورای حقوق‌بشر و سایر سازمانهای بین‌المللی می‌خواهم که برای تأمین امنیت اقدامات فوری انجام دهند. آزادی آنها و ارسال یک هیأت بین‌المللی برای بازدید از زندانهای # ایران و زندانیان. #COVID ー ۱۹. "

سازمان ما، حامیان استرالیا دموکراسی در ایران، با جدیت از این تماس خانم رجوی حمایت می‌کند.

ارادتمند شما

پیتر مورفی

دکتر مریدیس برگمن

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ab3d317-d34c-4fb9-9114-579a87a405f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات