728 x 90

سفرهاى فضايى,اخبار علمی و فناوری,

موشکهای فالکون شرکت اسپیس ایکس

-

موشک فالکون ۹
موشک فالکون ۹
پس از گذشت بیش از دو سال از فرود موشکهای اسپیس ایکس این سازمان هوایی یکی از موشکهای فالکون ۹ را مجدد به فضا فرستاد. این موشک از پایگاه فضایی کاناورال فلوریدا، پرتاب شد تا با خود یک ماهواره ارتباطی را به مدار زمین منتقل کند و سپس در یکی از کشتیهای هواپیمای بدون سرنشین SpaceX در جزیره‌ای در اقیانوس اطلس فرود آمد. پیش از این شرکت اسپیس ایکس آزمایش موفق فرود فالکون 9 روی زمین را داشت اما فرود تاریخی روی سکوی شناور یک موفقیت مهم دیگر برای این شرکت به حساب می‌آید. در این پرتاب، ۳۱۷۵کیلوگرم آذوقه و تدارکات به همراه یک ماژول سکونت بادشدنی آزمایشی به‌نام بیم که در فضاپیمای دراگون جاسازی شده، سوار بر راکت فالکون ۹ از پایگاه کیپ کاناورال فلوریدا به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد.

تا به امروز، عملاً تمام موشکهای اوربیتالی تنها یک بار به فضا پرتاب می‌شدند، بدین معنی که آنها موشکهای جدیدی بودند که دهها یا صدها میلیون دلار ارزش داشتند و برای هر مأموریت گردش در مدار زمین تولید می‌شدند ولی استراتژی جدید شرکت اسپیس ایکس این است که موشک هایش بتوانند بعد از هر مأموریت مجدداً بکار گرفته شوند و با این استراتژی شرکت اسپیس ایکس هزینه‌های هر مأموریت را کاهش می‌دهد.

شرکت اسپیس ایکس تمامی موشک فالکون ۹ را پس از هر پرتاب ذخیره نمی‌کند بلکه اولین لایه از ۱۴لایه آن را نگاه می‌دارد. در این لایه موتور اصلی و بخش اصلی سوخت موشک برای راه‌اندازی وجود دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b87a3dfe-d806-4a3d-bfd4-16497a8f62f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات