728 x 90

حمایت عربی از قیام و مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران

حمایت عربی از قیام و مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران
حمایت عربی از قیام و مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران

حمایت عربی از قیام و مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران

سخنرانان:

آنچه در ایران جریان دارد یک انقلاب است پیروزی انقلاب مردم ایران و سرنگونی رژیم آخوندی، پیروزی تمام مردم منطقه است

حمایت شرکت‌کنندگان از آلترناتیو شورای ملی مقاومت و برنامه ده ماده‌یی خانم مریم رجوی برای ایران فردا

 

پارلمانترها و شخصیتهای سیاسی عرب از کشورهای مختلف عربی کنفرانسی در حمایت از قیام سراسری مردم ایران برگزار کردند. در این کنفرانس که با عنوان «حمایت عربی از قیام مردم ایران» به‌صورت آنلاین برگزار شد، شرکت‌کنندگان بر حمایت گسترده مردم کشورهای مختلف عربی از قیام مردم ایران تأکید کردند.

سخنرانان با اشاره به دخالت‌های افسار گسیخته رژیم آخوندی در کشورهای عربی، پیروزی مردم ایران در سرنگونی رژیم آخوندی را پیروزی مردم تمام کشورهای منطقه دانستند. آنان قیام کنونی را محصول بیش از ۴دهه مبارزه سازمان‌یافته و مستمر سازمان مجاهدین خلق و مقاومت ایران علیه رژیم آخوندی دانسته و بر حمایت خود از خانم مریم رجوی و برنامه ده ماده‌ای برای ایران فردا تأکید کردند.

دکتر انور مالک حقوقدان و پژوهشگر امور بین‌المللی از الجزائر که اداره کنفرانس را برعهده داشت ضمن سخنانی گفت: ما برای همبستگی با مردم ایران و مقاومت ایران که همیشه در کنارشان هستیم این کنفرانس را برگزار کرده‌ایم. ما این مقاومت و شورای ملی مقاومت ایران را جایگزین مشروع و حقیقی برای فاشیزم دینی می‌دانیم.

خانم دکتر اسماء الرواحنه نماینده پارلمان اردن گفت: زنان ایران نه علیه حجاب بلکه (چه باحجاب و چه بی‌حجاب) برای آزادی قیام کرده‌اند. زنان ایران عالی‌ترین الگوی زنان در کره زمین هستند آنان یک کشور را به‌طور کامل به جنبش و قیام برانگیخته‌اند آنان انقلاب را در شب و روز بدون خستگی و با نشاط ادامه می‌دهند خانم مریم رجوی که اپوزیسیون ایران را رهبری می‌کند توانسته است یک تصویر حقیقی از ایرانیان و فکر ایرانی ارائه دهند آنچه رژیم آخوندی انجام می‌دهد مطلقاً ربطی به اسلام ندارد اسلام دین محبت و همزیستی و احترام است ولی آنها به نام اسلام و به بهانه اسلام خلقها را نابود می‌کنند.

دکتر محمد جمیح سفیر و نماینده دائم یمن در یونسکو در سخنان خود گفت: همه ما این قیام مبارک را دنبال می‌کنیم و همیشه می‌گوییم که این قیام یمنیها و عراقیها و لبنانیها و انقلاب مردم سوریه است. ما با خواهران و برادرانمان در ایران منافع مشترک داریم... . برای این رژیم نه تشیع اهمیت دارد و نه اسلام و نه ایرانیها و نه عربها آنچه که برای رژیم اهمیت دارد ماندنش در حاکمیت است.

دکتر بسام العموش وزیر پیشین توسعه و سفیر سابق اردن در ایران گفت: مردم ایران با قیام خود نشان دادند که ملت آگاه در مقابل ظلم و ستم حاکم می‌ایستد تا این‌که آنرا به زیر بکشد و سرنگون کند. این رژیم هم ایرانی‌ها و هم عرب‌ها را می‌کشد این رژیم نباید ادامه پیدا کند. کشورهای جهان باید از مردم ایران حمایت کنند.

خانم زعفران زاید مشاور حقوقی وزارت حقوق‌بشر یمن در سخنان خود گفت: قیام مردمی فعلی در ایران، بازتاب واقعی انقلاب سال۱۳۵۷ است، سالی که انقلاب واقعی در ایران رخ داد اما خمینی علیه آن کودتا کرد و یک رژیم تروریستی را حاکم کرد که هیچ ربطی به مطالبات واقعی مردم ایران ندارد. من به مبارزه و پایداری مردم ایران در برابر رأس افعی یعنی آخوندها درود می‌فرستم. مردمی مبارز که به جهان می‌آموزند چگونه می‌توان به خواسته‌های خود دست یافت. من هم‌چنین به زنان ایرانی که نقش بسیار مهمی در انقلاب ایران به رهبری خانم مریم رجوی دارند، درود می‌فرستم.

دکتر مصطفی علوش نماینده سابق پارلمان لبنان گفت: آنچه در ایران جریان دارد نه قیام بلکه انقلاب است چرا که همه کشور و همه طیفهای جامعه ایران را در برگرفته است موضوع انقلاب هم، انقلاب برای آزادی است. حاکمیت شاه در ایران یک دیکتاتوری مطلق بود اما حاکمیت مطلق ولی‌فقیه از این هم بدتر است برای من مقاومت ایران تنها امید برای ایجاد ثبات در کشورم و بسیاری کشورهای همسایه ایران است ما یک خورشید حقیقی می‌بینیم که از شرق از جانب مقاومت ایران طلوع می‌کند تا همه منطقه را با نور خود روشن کند.

احمد جارالله سردبیر روزنامه السیاسه کویت در کنفرانس حمایت عربی از قیام ایران گفت: مردم بزرگ ایران با وجود ترورها و زندانها و دیگر اشکال ظلم و ستم استوار و مصمم در مقابل رژیم ایستاده‌اند. مردم ایران صد روز ایستاده‌اند و باشد که این کشور بزرگ از دست این رژیم عقب مانده‌ای که به مردمش ظلم روا داشته و به همسایگانش در همه جا ظلم می‌کند آزاد شود.

دکتر عید النعیمات نماینده پارلمان اردن در سخنان خود گفت: استمرار انقلاب برای صدمین روز نشان می‌دهد که این انقلاب با ثبات و قدرت به پیش می‌رود و هر روز رادیکال‌تر شده و گسترش می‌یابد. این استمرار و ثبات و سرعت و انگیزه قیام‌کنندگان به جهان می‌گوید که مردم ایران هم‌چنان زنده و استوار هستند و خواستار دستیابی به حقوق مشروع خود هستند. همه خلقهای عرب و نیروهای سیاسی آزادیخواه جهان عرب حامی قیام مردم ایران بوده و هستند. پیروزی این انقلاب پیروزی و رهایی همه کشورها و مردم منطقه است ما به ضرورت حمایت از قیام ایران و اعتراف به حق مشروعشان در دفاع از خود با همه وسائل ممکن ایمان داریم. مردم ایران حق دارند که مشروعیت خواستهایشان به‌رسمیت شناخته شود. من از شورای ملی مقاومت ایران و رهبری آن‌که آلترناتیو مستقل و سازمان‌یافته رژیم است و از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی قدردانی می‌کنم.

دکتر عبدالسلام حرمه نماینده پارلمان موریتانی گفت: سرنگونی رژیم آخوندی نه تنها یک دستاورد بزرگ برای ایران است بلکه یک دستاورد بزرگ برای همسایگان ایران و کل جهان است. قیام مردم ایران پایدار و استوار به پیش می‌رود و مهمترین دلیل آن استمرار آن است که تا همین الآن صد روز از شروع قیام می‌گذرد اما هم‌چنان با مقاومت تمام‌عیار در مقابل رژیم آخوندی به پیش می‌رود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6327742b-7992-46f8-b96a-9eed66c36043"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات