728 x 90

حمایت شخصیتهای سیاسی و مذهبی از فرانسه از گردهمایی جهانی ایران آزاد ۱۹تیر۱۴۰۰

گردهمایی ایران آزاد در اشرف۳
گردهمایی ایران آزاد در اشرف۳

به سوی کهکشان آزادی همبستگی با قیام مردم ایران حمایت از کانون‌های شورشی و مؤسسان پنجم ارتش آزادیبخش 

حمایت از گردهمایی جهانی ایران آزاد در برابر رژیم قتل‌عام و حکومت منفور خامنه‌ای – رئیسی جلاد۶۷

 

امیل بلسیک – فرانسه

سلام به همه دوستان و حامیان یک ایران آزاد و دمکراتیک

از سال۱۹۷۹سال انقلاب ایران یعنی ۴۰سال است که مردم ایران تحت حکومت یک دیکتاتوری آخوندی هستند و خواست مشروع ایرانیان این است که با شرافت و شفافیت حاکمیت، آرامش بین‌المللی و آزادیهای فردی و جمعی زندگی کنند. چیزی که تاکنون محقق نشده است.

از ابتدا این رژیم مشخصه‌اش سرکوب وحشیانه مخالفان سیاسی بود که شاخص آن هزاران اعدام و زندانی است، این اختناق تا هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

از سوی دیگر فساد و حمایت از تروریسم بین‌المللی در انواع اشکال آن ادامه دارد همان‌گونه که محکومیت اخیر یک به‌اصطلاح دیپلمات ایرانی در بلژیک آنرا نشان داد، تلاش رژیم ایران برای به‌دست آوردن سلاح هسته‌یی یک خطر دائمی چه در سطح داخلی و چه در سطح بین‌المللی است.

عواقب این انحرافات سیاسی بسیار زیاد است و برای ایرانیان فقر بی‌سابقه‌یی ایجاد کرده است و امروز انتخاب ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور، سمبل این سیستم (چپاولکر) است.

 

این انتخابات یک مسخره بازی به‌لحاظ پروسه بیش نیست ابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضایی همه رقبای خود را از طریق شورای تحت سلطه خود یعنی شورای نگهبان حذف کرد

رژیم دستگیریهای سیاسی هواداران مجاهدین را از ترس شورش مردمی گسترش داد. اما با این حال به‌رغم ریسکهای آن پیامهای بایکوت این نمایش انتخاباتی به‌طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

عفو بین‌المللی ابراهیم رئیسی را متهم می‌کند که در کمیسیون مرگ عضویت داشته است که حکم اعدام مخفیانه و ناپدید شدن اجباری هزاران مخالف در سال۶۷ را صادر کرده است

. به‌رغم تهدیدات و خطرات مردم ایران با بایکوت این نمایش انتخاباتی شجاعت خود را نشان دادند. ما شاهد ان هستم که زنان و مردان ایران بیش از پیش قاطع هستند و اراده کردند تا دیکتاتوری مذهبی ملایان را سرنگون کنند و با شجاعت در مقابل سرکوب رژیم مقابله می‌کنند.

افکار عمومی و کشورهای دمکراتیک از مردم ایران حمایت می‌کنند تا فردا کشور شما، کشور با فرهنگ و مبتکر و با سنت و با پنانسیل اقتصادی و اجتماعی بسیار وسیع بتواند به آزادیهای دمکراتیک برسد.

 

شهردار ژان لویی دولانوا – فرانسه

قبل از این‌که ۲۵سال پیش وارد کار سیاسی شوم، شانس داشتم که در یک شرکت بزرگ و در حدود ۱۵کشور کار کردم. با حدود ۵۰ ملیت مختلف کار کردم که بسیار برایم آموزنده بود. تبادلات من با ایرانیان همیشه باعث تعجب من می‌شد چون ایرانیان ارزشهای بسیاری چه در زمینه حرفه‌یی و چه در زمینه انسانی داشتند. ولی هرگز این‌چنین (مثل امروز) وحشت و خوف تا این حد نبوده است. مونتسکیو فیلسوف فرانسه یا کسان دیگر فکر می‌کردند که کشورهای مدیترانه برای ثبات خود باید حکومتهای قوی داشته باشند اما نه با این خشونت مرگبار. فرانسه اگر چه در تاریخ خود دچار خشونتهای سیاسی و مذهبی بوده است اما کشور حقوق‌بشر است. به‌نام همه دوستان ایرانی که در این ۵۰سال با آنها آشنا بودم برای جنبش شما آرزو می‌کنم که بتواند به ایران آینده‌ای در حد فرهنگ و تاریخ و با انسانیت، ارائه کند. اجازه بدهید خانم رجوی برای شما و همراهان شما پیروزی کامل در پروژه صلح آرزو کنم.

 

ژان پیر ژاول-شهردار مونتریل سور اپت در فرانسه

دوستان ایرانی، خوشحالم که از فرانسه با شما هستم. من می‌دانم که شما سال استثنایی را می‌گذرانید. خصوصاً با بحران اقتصادی که در کشور تان می‌گذرد. مخالفت با رژیم مذهبی هر روز گسترده‌تر می‌شود. این رژیم شقه شده است و مطمئناً نابود خواهد شد و همه اینها امیدها را به تغییر که همه ما به آن معتقدیم افزایش می‌دهد. برنامه برای ایران فردا که توسط مقاومت ایران طرح شده است را مطالعه کردم و در من شعف زیادی را ایجاد کرد چرا که ارزشهای بالای آزادی، خودمختاری، آزادی بیان و تضمین امنیت را به همراه دارد. چشمان و قلب من همراه شماست و شما را دنبال می‌کند و شما و دوستان شما را نگاه می‌کند.

زنده باد ایران آزاد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff82eabe-bbd3-4ce5-904b-43da54baa0c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات