728 x 90

حمایت مک تورنبری از اعزام ۱۵۰۰نیروی نظامی به منطقه

مک تورنبری عضو نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا
مک تورنبری عضو نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا

مک تورنبری عضو نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، از اعلام اعزام ۱۵۰۰نیروی نظامی جدید به خاورمیانه برای مقابله با رژیم ایران توسط دونالد ترامپ حمایت کرد.

وی طی پیامی گفت:‌ تهدیدهایی که رژیم ایران کرده است بسیار جدی است و این اعزام نیرو برای آن است که این رژیم ایران بداند هر گونه حمله‌یی علیه آمریکا بدون واکنش نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: این بسیار مهم است که به‌وضوح به رژیم ایران بفهمانیم هر گونه حمله‌یی که علیه ما داشته باشد، بدون عواقب نخواهد بود.

نیروهایی که راهی می‌شوند به‌ درخواست سنتکام (فرماندهی مرکزی ایالات متحده) اعزام می‌شوند.

 

 

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه ۳خرداد تأیید کرد که نیروهای بیشتری برای سنتکام، فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه اعزام شود.

دونالد ترامپ به خبرنگاران گفت ما می‌خواهیم در خاورمیانه حفاظت داشته باشیم. ما تعداد نسبتاً کوچکی را می‌فرستیم که عمدتاً حفاظتی هستند و تعداد آنها حدود ۱۵۰۰نفر هستند.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: من یقینا فکر نمی‌کنم رژیم ایران بخواهند با ما بجنگند. اما آنها نمی‌توانند سلاح اتمی داشته باشند. در زمان اوباما که آن توافق وحشتناک را امضا کرد ظرف ۵تا ۶سال سلاح اتمی می‌داشتند. حالا آنها نمی‌توانند سلاح اتمی داشته باشند و آنها این را فهمیده‌اند.

این تصمیم ترامپ به‌دنبال دیدار با مقامات ارشد پنتاگون در کاخ سفید اتخاذ شد.

به گفته رسانه‌های خبری بر اساس این تصمیم سیستم دفاع موشکی و شناسایی نیروهای آمریکایی در منطقه تقویت می‌شود.

 

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌یی، جزئیات نیروها و ادواتی که به منطقه فرستاده می‌شود را اعلام کرد.

نیروها و ادواتی که به منطقه فرستاده می‌شوند عبارتند از: گردان پاتریوت برای مقابله با تهدیدهای موشکی، عوامل بیشتر گردآوری اطلاعات، پروازهای شناسایی، یک گروه مهندسی برای تقویت دفاعی در سراسر منطقه و یک اسکادران جنگنده‌های نظامی برای کمک به بازدارندگی و حمایت از عمق پاسخ نیروی هوایی.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9684537b-7258-48bc-ba70-a7c90931e85e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات