728 x 90

حمایت آمریکا از اعتصاب سراسری معلمان

کرج - ناحیه ۴ - حمایت از اعتصاب معلمان
کرج - ناحیه ۴ - حمایت از اعتصاب معلمان

هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا از اعتصاب دو روزه معلمان حمایت کرد و گفت:‌ ما گزارشات اعتصابات سراسری در ایرا ن را دنبال می‌کنیم. ما از حق مردم ایران برای ابراز مسالمت‌آمیز درخواستهای به حقشان حمایت می‌کنیم. این اعتصابات پیامی برای این رژیم دارد. "هدر دادن ثروت ایران را در خارج متوقف کنید و به نیازهای مردم پاسخ دهید".

 

 

اعتصاب معلمان آزاده در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۲و ۲۳مهر۹۷جمعاً در ۷۲شهر از جمله در شهرهای تهران، اصفهان، شاهین شهر، کرج، سقز، کرمانشاه، جوانرود، روانسر، گیلانغرب، کوزران، بانه، دیواندره، سنندج، کامیاران، مریوان، یاسوج، ایوانغرب، سرپل‌ذهاب، تبریز، سردرود، بوشهر، شیروان، تربت حیدریه، اندیمشک، اهواز،‌ گتوند، شیراز، فیروزآباد، قزوین، کرمان، رفسنجان، نجف‌آباد، مهاباد، بوشهر، دلوار، مشهد، تربت حیدریه، شیروان،زنجان، قزوین، کازرون، قروه، اسلام‌آباد غرب، گرگان، لنگرود، ساری، بابل، آمل، قشم، الیگودرز، همدان و یزد در اعتراض به شرایط طاقت‌فرسای معیشتی و فضای امنیتی حاکم بر فرهنگیان توسط ارگانها و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، دست به اعتصاب زدند.

اعتصاب سراسری معلمان طی ۲روز گذشته در ۱۰۳شهر از ۲۹استان گسترش و ادامه داشت.

 

اعلام همبستگی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی از تحصن معلمان

دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در حمایت از اعتصاب معلمان و خواسته‌های به حق آنان روز دوشنبه برخی کلاسهای نوبت عصر را تعطیل و تحصن کردند.

دانشجویان شعارهایی از قبیل "راه امیددرمانی/ دانشجوی زندانی"، "راه امید درمانی/ معلم زندانی"، " تا معلم در حبسه/ در کلاسا بسته"، "آموزش پول گردان/تضعیف زحمتکشان"، "دولت اعتدالی/سفره ما شد خالی" سردادند.

آنان دست‌نوشته‌هایی هم در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود:

اعتصابات سراسری معلمان در اعتراض به وضعیت صنفی و معیشتی

آموزش پولگردان تضعیف زحمتکشان

آموزش رایگان حق همه دانش‌آموزان و دانشجویان است

همه‌اش که نباید ترسید راه که بیفتیم ترسماًن می‌ریزد

تا معلم در حبس است کلاسای درس بسته است

مدرسه و دانشگاه منحل شدن تو بنگاه

معلم زندانی آزاد باید گردد

دانشجوی زندانی آزاد باید گردد

 

حمایت جمعی از کارکنان مخابرات و ارتباطات از اعتصاب معلمان

جمعی از کارکنان مخابرات و ارتباطات در حمایت از اعتصاب معلمان بیانیه‌یی صادر کردند. در قسمتی از این بیانیه آمده است: خواستهای معلمان هم‌چون رانندگان و دیگر زحمتکشان، اعتراض به گرانی و تورم و کاهش بی‌سابقه قدرت خرید و سرکوب تشکلهای مستقل‌شان و زندانی شدن همکاران‌شان است. به رانندگان اعتصابی و معلمان متحصن، درود می‌فرستیم، از خواستهای صنفی و عمومی و انسانی آنها حمایت می‌کنیم و در کنارشان، برای جامعه‌یی آزاد و برابر، تلاش خواهیم کرد.»

 

حمایت سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه از اعتصاب معلمان

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه با صدور بیانیه‌یی از اعتصاب معلمان حمایت کردند در قسمتی از این بیانیه آمده است:‌ «معلمان بخشی از طبقه کارگر ایران هستند. آنان خواستار آزادی معلمان زندانی، اعتراض به تورم، فقر و فلاکت، داشتن زندگی شایسته ومرفه، برخورداری از دستمزد مناسب، هستند....ما اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، دست تک‌تک شما معلمان آگاه و مبارز را به گرمی می‌فشاریم و باور داریم که پیروزی بی‌شک از آن ماست.»

 

مطالب مرتبط:

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c43a3711-5e7e-4dc4-8a9a-a4d0daede9e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات