728 x 90

حق و حقوق معلمان و فرهنگیان زیر عبای نظام آخوندی!

حقوق معلمان و فرهنگیان زیر عبای نظام
حقوق معلمان و فرهنگیان زیر عبای نظام

بسیاری از معلمان در مناطق مختلف کشور در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و در اعتراض به حقوق پایین، فیش‌های حقوقی را حق خود نمی‌دانند، حرف آنها یکی است و آن هم این است که سال به سال فقیرتر می‌شوند و این فیش‌ها حق آنها نیست.

واقعیت هم این است که حقوق آنها در مقابل حقوق‌های ایادی رژیم و به‌ویژه سردمداران آن و از جمله کارمندان وابسته به حاکمیت در بسیاری از ادارات کمتر و تبعیض‌آمیز است و به این دلایل فیش‌ها را به آتش می‌کشند.

از جمله این‌که فرهنگیان شاغل و بازنشسته شیراز روز ۲۴تیر ۹۷ با حضور در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نسبت به عدم رسیدگی دولت به امور معیشتی خود اعتراض کردند و با آتش زدن فیشهای خود، خواستار رسیدگی به پرونده مفسدان بزرگ اقتصادی شدند و شعار می‌دادند «یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه»، «وزیر بی‌تعهد و بی‌غیرت نمی‌خوایم نمی‌خوایم« و «این فیش حق ما نیست».

معلمان شیروان در استان خراسان شمالی نیز روز ۲۷ تیر ۹۷ در یک تجمع اعتراضی و در اعتراض به عدم همسان سازی حقوق خود با سایر کارمندان، تجمع اعتراضی برپاکردند و با آتش زدن فیش حقوقی خود اعتراض خود را به حقوق کم و وضعیت بد معیشی ابراز داشتند.

معلمان قزوینی نیر ۲۱تیر ۹۷ به کمپین پاره کردن فیش حقوقی پیوستند و در مقابل اداره کل آموزش و پرورش قزوین فیش‌هایشان را پاره کردند.

و...

یکی از مواردی که فرهنگیان کشور به آن اعتراض دارند محقق نشدن وعده افزایش ۲۰درصدی حقوق‌شان است.

وزارت آموزش و پرورش دولت آخوند حسن روحانی به‌رغم وعده قبلی خود و پس از ما‌ه‌ها تأخیر در صدور احکام جدید، این احکام را با افزایش ۱۰درصدی حقوق صادر کرد، اما در مقابل، چند کاهش را در بندهای مختلف آن وارد کرد که از جمله آنها کسر حق عائله‌مندی دختران مجرد معلم است.

وضعیت فقر و فاقه معلمان و عدم اختصاص بودجه کافی توسط دولت ضدمردمی برای افزایش حقوق آنها در شرایطی است که اموال همین معلمان و فرهنگیان در سال‌های پیش توسط ایادی رژیم در صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس و غارت شد.

اکنون نیر خواست معلمان و فرهنگیان از دولت ضدمردمی و وزارت آموزش و پرورش مشخص است، اما سؤال این است که آیا حکومت بودجه‌ای برای پرداخت به این معلمان ندارد که چنین وضع تحقیرآمیزی برای معلمان به‌وجود آورده است؟

نگاهی به یک نمونه از اختلاسها و چپاول‌گریها موضوع را روشن می‌کند. روزنامه خراسان از قول مدیر دفتر امور اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع نوشت: «هم اینک ۲.۵درصد از سپرده‌گذاران کشور، ۸۵درصد مبلغ سود سپرده‌های بانکی‌کشور را در اختیار دارند».

در سال ۹۶، نظام بانکی در حدود ۲۰۰هزار میلیارد تومان سود به صاحبان سپرده‌های بانکی پرداخت کرده که حدود پنج برابر کل یارانه نقدی در یک سال است (حدود ۴۰هزار میلیارد تومان).

آری ۲.۵ درصد سپرده‌گذاران که کسی غیر از کارگزاران حکومتی نیستند، ۱۷۰هزارمیلیارد علاوه بر حقوقهای نجومیشان به غارت می‌برند، ولی حقوق معلمان کفاف زندگی بخور و نمیر آنها را هم نمی‌دهد.

ماجرای فیش‌های نجومی سردمداران رژیم و سرکردگان سپاه ضدخلقی نیز داستان دیگری از چپاول و غارت در نظام آخوندی است، که در سال ۹۵ و در جریان جنگ باندی بر سر غارت و چپال اموال مردم، فیشهای حقوقی تعدادی از سردمداران حکومتی و از جمله سرکردگان سپاه ضدخلقی به این شرح افشا شد:

پاسدارمحمدعلی جعفری سرکرده سپاه ۶۳۵میلیون تومان

پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس سپاه۵۹۴ میلیون تومان

پاسدار حسین سلامی ۵۸۹میلیون تومان

پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده سرکرده نیروی موشکی سپاه ۳۳۸ میلیون تومان

پاسدار محمدرضا نقدی سرکرده بسیج ضدخلقی ۵۵۴ میلیون تومان

پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه ۴۷۷ میلیون

پاسدار محمد پاکپور سرکرده نیروی زمینی سپاه ۵۴۳ میلیون تومان

پاسدار غلامعلی رشید سرکرده قرارگاه ضد خاتم‌الانبیاء ۵۸۳میلیون تومان

پاسدار علی فدوی سرکرده نیروی دریایی سپاه ۴۹۶میلیون تومان

ماجرای بذل و بخشش زمینهای شهرداری به ایادی رژیم و ماجرای اختلاسهای هزاران میلیارد تومانی ایادی رژیم، داستانهای دیگری از فساد در نظام آخوندی هستند و این در شرایطی است که عموم مردم ایران و از جمله معلمان و فرهنگیان کشور در زیرخط فقر زندگی می‌کنند.

چنین فسادها و چپاول‌هایی است که نفرت عمومی مردم را نسبت به نظام آخوندی برانگیخته و در شعارهای روزهای اخیر و در جریان قیام مردم و از جمله همین معلمان و فرهنگیان شعار می‌دهند: «عزا عزا است امروز، حقوق بازنشسته زیر عبا است امروز» و «عزا عزا است امروز حقوق ملت ما زیر عبا است امروز».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8128464-936c-483c-8e41-59a0dbf1a493"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات