728 x 90

پاسدار شریعتمداری: این روزها در حال عبور از عقبه‌ای دیگر هستیم - سیرک انتخابات

پاسدار شریعتمداری
پاسدار شریعتمداری

این مطلب تکمیل می‌شود.

این خبر حاوی تحولات سیرک انتخابات طی روز جاری است.

 

روزنامه حکومتی شرق روز ۱۳خرداد در مطلبی با حمله به باند خامنه‌ای و مهره‌های منتخب توسط شورای نگهبان ارتجاع نوشت:

از یک سو شورا خود را ملزم به پاسخ‌گویی نمی‌داند و از سوی دیگر معلوم نیست شورای نگهبان بر اساس چه آیین‌نامه، چه ضوابط و در نظر گرفتن کدام‌یک از ارزش‌ها صلاحیتها را تعیین می‌کند. آیا رئیس‌جمهور با قلب فرسوده، کلیه‌های از کار افتاده، کبد سفت‌شده، گوش‌های ناشنوا، زخم معده مزمن، التهاب رماتیسمی مفاصل، بیماری قند یا ابتلا به خودشیفتگی یا پرخاشگری، عدم تعادل روانی و مسائل مشابه می‌تواند کار اجرایی کشور را پیش ببرد؟...به نظر می‌رسد شورای نگهبان برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان به برخی از مسائل یاد شده یا بسیاری از آنها توجه نکرده است و مصداق آن، اعلام برنامه یکی از نامزدهای تأییدشده در روز دوم خردادماه به بیان شخص ایشان است...آیا شورای نگهبان می‌تواند بر درستی این نظرات صحه بگذارد؟ و صلاحیت تدبیر و مدیریت ایشان را تأیید کند؟ ایشان گفته‌اند «به‌عنوان جریان دوم انقلاب مدلی را برای اصلاح حکمرانی تهیه کرده‌ایم و نظامهای مدیریتی کشور را تغییر می‌دهیم».

 

کیهان خامنه‌ای در یادداشت روزش به قلم پاسدار حسین شریعتمداری به دود و دم در مورد خمینی پرداخته اما در پایان نوشته است: «این روزها نیز با در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰ در حال عبور از عقبه‌ای دیگر هستیم که اقتصاد کشور جان مایه آن است».

وحشت روزنامه حکومتی از تحریم سیرک انتخابات توسط مردم

روزنامه حکومتی جوان وابسته به سپاه پاسداران روز ۱۳خرداد در مطلبی وحشت خود را از تحریم نمایش انتخابات توسط مردم نشان داد و نوشت: با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ۲۸خردادماه، جنگ روانی دشمنان علیه (نظام) با استفاده از ابزار‌های دیپلماتیک، شبکه‌های خبری و ماهواره‌یی و فضای مجازی با هدف تحریم انتخابات شدت یافته است. ...به چالش کشاندن ساختار نظام انتخاباتی و معطوف کردن آن به سیاستهای کلی و اداره نظام - تلاش برای سلیقه‌ای جلوه دادن اقدام شورای نگهبان و القای مهندسی انتخابات...- تلاش برای تحریک مخالفان برای راه‌اندازی اعتراضات خیابانی برای اعتراض به روند احراز صلاحیتها با ادعای پایان جمهوریت... - تحریک مردم به‌ویژه اقشار محروم جامعه علیه نظام و متهم‌سازی مسئولان کشور به نداشتن اراده حل مشکلات مردم..

 

وحشت آخوند رئیسی جلاد ۶۷ از عدم مشارکت و تحریم انتخابات توسط مردم 

آخوند رئیسی جلاد۶۷ روز ۱۳خرداد در گفتگویی با تلویزیون حکومتی جام جم در وحشت از عدم مشارکت و تحریم نمایش انتخابات رژیم گفت: وای به آن روزی که مردم ناامید بشوند مایوس بشوند احساس جدایی از صندوق رأی بکنند احساس ارتباط با دولت نکنند احساس کنند که دولت حرف آنها را نمی‌شنود احساس کنند که دولت آنها را از تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حذف کرده وای به آن روز! اونی که اتفاق دارد می‌افتد الآن نوعی ناامیدی دارد بر جامعه ما بر جوانهای ما و مردم ما مستولی میشه...

 

آخوند انصاری: اقدام اخیر شورای نگهبان ضربه مهلکی به جمهوریت نظام، اعتماد و امید جامعه بود

آخوند انصاری در گفتگو با جماران پنجشنبه ۱۳خرداد گفت: اقدام اخیر شورای نگهبان ضربه مهلکی به جمهوریت نظام، اعتماد و امید جامعه بود.

هم‌چنین گفت این نظام بدون حاکمیت مردم و انتخابات آزاد بی‌معناست و با این شکل نمی‌توان جمهوری اسلامی را اداره کرد و رد صلاحیت ها امروز به نقطه خطرناک خود رسیده است. قلدری و گردن کلفتی کردن در برابر حق دیگران و جامعه، زیبنده شورای نگهبان نیست. تصور می‌کنند با اقتدار سخت نظامی یا انتخابات کنترل شده و یا حتی بلاموضوع کردن انتخابات می‌توانند نظام را حفظ کنند(کانال آخرین خبر ۱۳خرداد).

 

وحید جلیلی از باند خامنه‌ای گفته است: جمهوری اسلامی دارد مثل اموی و عباسی می‌شود/ انتخابات شده بیعت!

جلیلی گفته است: الآن کاری که دارد در عرصه انتخابات صورت می‌گیرد این است که می‌گویند انتخابات را باید تبدیلش کنیم به بیعت. شما یا لیستِ اصول‌گرایان را که در لابی‌های متهم به فساد سیاسی تهیه شده قبول داری و به آن بله می‌گویی؛ یا داری آب به آسیاب دشمن می‌ریزی و شق عصای مسلمین می‌کنی و بی‌بصیرت هستی و به جهنم خواهی رفت! (سایت حکومتی اعتماد آنلاین ۱۳خرداد)

 

در روزنامه‌های حکومتی روز پنجشنبه ۱۳خرداد با درج ادعاهای کاندیداهای نمایش انتخابات، تلاش کرده‌اند تنور انتخابات را گرم نشان دهند. اما هر یک از روزنامه‌های باندهای حکومتی به ناگزیر به نوعی به گوشه‌هایی از واقعیت اذعان کرده‌اند.

«دولت دروغ!» با «وعده‌های ناممکن»

«سبقت در وعده‌های بی‌سرانجام» عنوان سرمقاله روزنامه ابتکار است با اشاره به شعارهایی که آنها را «تکراری و پوپولیسم» خوانده نوشته است: «بیشتر شعارهای غیرقابل اعمال» هستند. و در ادامه ضمن اشاره به فضای سرد اجتماعی نسبت به نمایش انتخابات نوشته است «شاید دولت دروغ، تیتر مناسبی باشد برای وعده‌هایی که با باورها در تضاد جدی هستند!».

«وعده‌های ناممکن و تطمیع رأی دهندگان» عنوان مقاله روزنامه آرمان است به قلم اقتصاددان حکومتی حسین راغفر، که نوشته وعده‌های پوشالی کاندیداها «به‌لحاظ حقوقی حقوقی به‌معنای تطمیع مخاطبین جهت گرفتن رأی است که خودش جرم محسوب می‌شود». در ادامه هم اذعان کرده: «تا الآن نشانه‌هایی برای حضور گسترده وجود ندارد».

 

جوان وابسته به سپاه پاسداران هم سردی نمایش انتخابات و تحریم مردمی آنرا به اقدامات معاندان نظام نسبت داده و نسبت به پیامدهای آن ابراز نگرانی کرده و نوشته است: «تلاش برای تحریک مخالفان برای راه‌اندازی اعتراضات خیابانی برای اعتراض به روند احراز صلاحیتها با ادعای پایان جمهوریت... - تحریک مردم به‌ویژه اقشار محروم جامعه علیه نظام و متهم‌سازی مسئولان کشور به نداشتن اراده حل مشکلات مردم».

 

به‌دنبال انتشار کلیپی از پاسدار حسن عباسی از مهره‌های باند خامنه‌ای در جریان سیرک انتخابات رژیم که منجر به حذف و قلع و قمع باندهای رقیب توسط شورای نگهبان خامنه‌ای برای انتصاب آخوند رئیسی جلاد ۶۷ شد، روزنامه‌ها و کانالهای تلگرامی باند موسوم به اصلاح‌طلب واکنش نشان دادند و نوشتند: حسن عباسی معتقد است کشورهایی که انتخابات ندارند، راحت‌ترند.

روزنامه حکومتی اعتماد ۱۳خرداد در مطلبی با عنوان «سودای حذف جمهور!» نوشت: حسن عباسی با اظهارات تند و تیز و عمدتاً خارج از عرفش در زمینه‌های مختلفی چون سینما، فرهنگ، اقتصاد و البته باید و نبایدهای سیاست در ایران شناخته می‌شود، این روزها هم که کمتر از ۳هفته تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده و بسیاری از فعالان سیاسی و ناظران از ردصلاحیت گسترده شورای نگهبان انتقاد می‌کنند و گروه دیگر تلاش می‌کنند اصلاح‌طلبان را به حضور در میدان رقابت با کاندیداهایی نه چندان اصلاح‌طلب تشویق کنند، اظهاراتی از او در شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود که نه تنها نشانی از ابراز نگرانی برای جمهوریت نظام ندارد بلکه عملاً از خطر پایان انتخابات در ایران می‌گوید.

 

در اظهارنظر اخیر منتشر شده از حسن عباسی، او رسماً تأکید می‌کند که رقابت انتخاباتی در ایران شبیه به آنچه در غرب شاهدیم، امری اشتباه است. او گفته: «ما یک مشکلی داریم که از دوره خاتمی و از سال۷۶ شروع شد. قبل از آن هم در مجلس پنجم ایجاد شده بود؛ آن هم این‌که آمدیم مدل دموکراسی غربی در رقابتهای انتخاباتی را پذیرفتیم! اشتباه کردیم».

در ادامه گفته است: «امارات که انتخابات ندارد، اعصاب مردمش راحت‌تر نیست؟ قطر که انتخابات ندارد. عمان که انتخابات ندارد. ترکمنستان که همین بالای سر ایران است، انتخابات ندارد. اینها اعصاب مردمش راحت‌تر نیست؟»

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cce5a169-eb1f-4c47-9236-17f922612b8d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات