728 x 90

حزب سبزهای آلمان: اتحادیه اروپا باید سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهد

قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱

امید نوری پور؛ رهبر حزب سبزهای آلمان روز یکشنبه ۲۲آبان در گفتگویی با نشریه بیلد آم زونتاگ؛ سپاه پاسداران را مسئول اصلی سرکوب در ایران خواند و از اتحادیه اروپا خواست که نام سپاه را در لیست سازمانهای تروریستی قرار دهد.
وی در این گفتگو با تأکید بر این‌که قدرت معترضان در ایران بی‌اندازه است اضافه کرد: « آنان دیگر به اصلاحاتی گام‌به‌گام باور ندارند و و خواهان "ایرانی دیگر" هستند، یک ایران دمکراتیک».
این موضع‌گیری در حالی انجام شد که پیش‌تر اولاف شولتز؛ صدراعظم آلمان با حمایت از تحریم‌های جدید آلمان علیه مقامات و نهادهای رژیم ایران به‌دلیل سرکوب اعتراضات؛ خطاب به رژیم ایران گفت: «شما چه دولتی هستید که به سوی شهروندان خود تیراندازی می‌کنید؟ کسی که این‌گونه عمل می‌کند باید بداند که ما واکنش نشان خواهیم داد».

 

همچنین سایت کانال یک آلمان ARD روز جمعه ۲۰آبان نوشت: آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان لفاظیهای تند رژیم ایران و تهدیدهای اخیر سفیر ایران در مورد سرکوب مردم ایران در اعتراضات سراسری را رد کرد و تأکید کرد رعایت حقوق‌بشر امری جهانشمول است.

وزیر خارجه آلمان فدرال آنالنا بربوک اظهارات اخیر امیرعبداللهیان، وزیر خارجه رژیم ایران را به‌وضوح رد کرد و بر موضع آلمان تأکید کرد.
آنالنا بربوک افزود: در نشست روز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، این دیدگاه بار دیگر در سطح اتحادیه اروپا مورد تأکید قرار خواهد گرفت. پس از آن می‌توان تحریم‌های بیشتری را اعمال کرد. پیش از این اقدامات تنبیهی علیه به‌اصطلاح گشت ارشاد و سپاه پاسداران اتخاذ شده بود.

سایت کانال یک آلمان ARD درباره ماهیت اعتراضات مردم ایران نوشت: در این تظاهراتها بیش از هر چیز شعار سرنگونی و مرگ ولی‌فقیه ایران، ... خامنه‌ای داده می‌شود. برای بسیاری از مردم ایران، او نماد سرکوب و ستم و مسیر سخت رژیم اسلامی در تهران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b1e3c7c-4684-4911-9ec9-7b0ed629fdbe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات