728 x 90

جولیو ترتزی: آخوندهای ایران سزاوار عنوان ”حکومت تروریستی شماره یک جهان“ هستند

جولیو ترتزی وزیر امور خارجه سابق ایتالیا
جولیو ترتزی وزیر امور خارجه سابق ایتالیا

جولیو ترتزی وزیر امور خارجه سابق ایتالیا در مصاحبه با سایت عربی الیوم االثامن ۱۶ مرداد گفت: سرانجام زمان سرنگونی رژیم فاشیستی آخوندها و جایگزین‌کردن آن با یک ایران دمکراتیک و آزاد فرا رسیده است. اکنون بیش از هر زمان دیگری، پس از ۴دهه ظلم و ستم رژیم ایران، مردم ایران شایستهٔ یک دمکراسی مبتنی بر جدایی دین و دولت و حاکمیت مسالمت‌آمیز قانون و با رعایت قوانین و اصول بین‌المللی در چارچوب حقوق‌بشر، آزادی مذهب، عدالت، کثرت‌گرایی سیاسی و آزادی‌های فردی هستند. یعنی ایران غیراتمی که از سلاحهای کشتار جمعی نیز عاری باشد و مروج صلح، هم‌زیستی، همکاریهای بین‌المللی و منطقه‌یی باشد که در برنامه ۱۰ماده‌یی خانم رجوی برای آینده ایران پیش‌بینی شده است. ۴سال پیش در ویلپنت، در قلب اروپا، شواهد شگفت‌انگیزی داشتیم که نشان داد رژیم ایران کاملاً سزاوار عنوان “حکومت تروریستی شماره یک جهان“ است. این یک آفت شرم‌آور است. تمام جامعه بین‌المللی باید این وظیفه را احساس کنند که به‌شدت با آن مخالفت کرده و آن‌را از تاریخ جهان حذف کنند. همه ما به‌یاد داریم که چگونه دادگاه آنتورپ احکام سنگینی را علیه اسدالله اسدی دیپلمات‌تروریست رژیم و ۳همدستش صادر کرد.

 

همه ما از آن احکام استقبال کردیم که به‌وضوح رژیم را به‌عنوان یک حکومت تروریستی معرفی می‌کردند. اما اکنون این خطر جدی وجود دارد که پیروزی عدالت علیه حکومت تروریستی معکوس شود و در نهایت به‌پیروزی تروریسم علیه عدالت بین‌المللی و امنیت بین‌المللی ختم شود. کل جامعه بین‌المللی و پارلمان اروپا از تصمیم دولت بلژیک برای مذاکره با رژیم ایران به‌منظور مبادله گروگانهای بی‌گناه دستگیر شده توسط رژیم با تروریست‌های محکوم منزجر شده‌اند. اگر چنین اشتباه وحشتناکی مرتکب شود، امنیت اروپا را به‌شدت مختل خواهد کرد. این امر توانایی دولتها را برای جلوگیری و مبارزه با تروریست‌های بین‌المللی به‌خطر می‌اندازد. سازمانهای تروریستی رژیم ایران، مانند وزارت اطلاعات و سایرین، بلژیک و کشورهای اتحادیهٔ اروپا را به‌عنوان پناهگاههای امنی در نظر خواهند گرفت تا بتوانند به‌ایجاد شبکه‌های جنایتکار بین‌المللی خود ادامه دهند.

علاوه بر این، در سطح جهانی، آن معاهدهٔ شرم‌آور، عدالت بین‌المللی را مختل می‌کند، زیرا هر جنایتکاری که محکوم شود و متعلق به‌یک حکومت سرکش باشد، از این پس می‌تواند احساس اطمینان کند که مقامات حکومت او دیر یا زود با ربودن شهروندان دولتی که محاکمه در آنجا برگزار شده، او را نجات خواهند داد. به‌عنوان شهروندان سنگر آزادی، دمکراسی و حقوق‌بشر، یعنی اتحادیه اروپا، نمی‌توانیم این نکته را نادیده بگیریم که اگر مماشات که بسیار ناصحیح است با این رژیم تروریستی صورت بگیرد، در نهایت این مردم ایران خواهند بود که آسیب بیشتری خواهند دید. قربانیان رژیم، خانواده‌های آنها، میلیون‌ها ایرانی که شدیداً با خشونت رژیم مخالفت می‌کنند و در مقابل آن مقاومت می‌کنند، شایستهٔ این نیستند که یک کشور عضو اتحادیه اروپا چنین رویکرد اشتباه و خطرناکی را اتخاذ کند.

ما نمی‌توانیم طعمه حرکات معیوب آخوندها بشویم. در سراسر جهان باید کاملاً روشن باشد که تنها آلترناتیو معتبر در برابر رژیم جنایتکار و تروریست حاکم بر ایران، برقراری یک ایران دمکراتیک و آزاد است که توسط شورای ملی مقاومت ایران به‌رهبری خانم مریم رجوی قویاً دنبال می‌شود. میلیون‌ها انسان در ایران منتظر پاسخ روشن و صریح جهان غرب هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4238e8a8-2153-4961-a307-cd725e5a8094"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات