728 x 90

جوزپ بورل: مصونیت از مجازات به‌خاطر شکنجه و سایر بدرفتاریها باید پایان یابد

جوزپ بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوزپ بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به‌مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه روز ۴تیرماه در بیانیه‌یی که در سایت یوروپین یونیون اکسترنال اکشن منتشر شده است، نوشت:

شکنجه انسان‌ها هیچ جایی در قرن بیست و یکم ندارد. در روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه، اتحادیه اروپا بار دیگر بر تعهد قوی خود به مبارزه با شکنجه در سراسر جهان، در همه اشکال، زمینه‌ها و شرایط آن تأکید می‌کند.

مصونیت از مجازات به‌خاطر اقدامات شکنجه و سایر بدرفتاریها باید پایان یابد. حسابرسی از مرتکبان، سیستم‌های دادگستری مؤثر و جبران خسارت قربانیان بسیار مهم است. ما از محکوم کردن اعمال شکنجه و سایر بدرفتاریها در سراسر جهان دوری نخواهیم کرد و از تحقیقات مستقل در مورد نقض جدی حقوق‌بشر و بدرفتاری در هر کجا که اتفاق بیفتد، حمایت خواهیم کرد.

جمع‌آوری شواهد، مستند کردن موارد شکنجه و سایر بدرفتاریها، حسابرسی و عدالت گام های مهمی برای تحقق حقوق قربانیان است.

جهانی عاری از شکنجه برای همه یک چالش جهانی است، اما اقدام مشترک می‌تواند تفاوت ایجاد کند. با هم می‌توانیم آن را عملی کنیم. ما این را به قربانیان شکنجه و خانواده‌هایشان بدهکار هستیم.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: محدودیتها و قرنطینه‌های خانگی در طی پاندمی COVID-۱۹ منجر به افزایش میزان نقض حقوق‌بشر و بدرفتاری چه در فضای عمومی و خانگی شده است از جمله افزایش خشونت، دستگیریها و بازداشتهای خودسرانه، حملات جسمی و آسیب روانی برای بسیاری از انسان ها.

احترام به حقوق‌بشر و کرامت انسانی باید هم‌چنان پاسخ ما را به پاندمی جهانی ادامه‌دار شکل دهد. به‌رغم تلاش بسیاری از دولتها برای کاهش تعداد بازداشت شدگان در زمان بحران بهداشتی، شکنجه و سایر بدرفتاریها در مکانهای بازداشت هم‌چنان ادامه دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81e442ad-50f3-4006-9543-409cd146517d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات