728 x 90

جوزف بورل: در مذاکرات هسته‌یی ایران توقف لازم است، اما متن نهایی آماده است

جوزف بورل
جوزف بورل

خبرگزاری رویترز نوشت: جوزف بورل از اتحادیه اروپا گفت: در مذاکرات هسته‌یی ایران توقف لازم است اما متن نهایی آماده است.
جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه ۲۰اسفند گفت: متن نهایی در رابطه با احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ بین ایران و قدرتهای جهانی «اساسا آماده و روی میز است» اما به‌دلیل «عوامل خارجی» نیاز به توقف در مذاکرات است.
بورل در حساب کاربری خود در توئیتر گفت: به‌عنوان هماهنگ کننده، من به همراه تیمم به تماس با همه شرکت‌کنندگان برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و بستن توافق ادامه خواهم داد.

 

خبرگزاری رویترز در خبری دیگر درباره مذاکرات اتمی نوشت: رژیم ایران می‌گوید توقف در مذاکرات هسته‌یی می‌تواند شتابی برای حل و فصل مسائل باقی مانده ایجاد کند.
وزارت خارجه رژیم ایران روز جمعه ۲۰اسفند گفت توقف در مذاکرات با قدرتهای جهانی برای احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ تهران ممکن است شتابی برای حل و فصل مسائل باقی مانده ایجاد کند.
سعید خطیب زاده در توئیتر نوشت: «مکث در مذاکرات وین می‌تواند شتابی برای حل و فصل مسائل باقی مانده و بازگشت نهایی باشد. نتیجه‌گیری موفقیت‌آمیز مذاکرات محور اصلی همه خواهد بود». هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما برای پیشبرد توافق جمعی تأثیر نخواهد گذاشت».
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه پس از این‌که درخواست‌های روسیه در آخرین لحظه تهدید به از بین بردن مذاکرات کرد، گفت: ایران و قدرتهای جهانی به‌دلیل «عوامل خارجی» مذاکرات را برای احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ متوقف خواهند کرد.

رویترز افزود: نماینده روسیه می‌گوید سرنوشت مذاکرات هسته‌یی ایران تنها به مسکو بستگی ندارد.
نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌یی ایران روز جمعه گفت که نتیجه‌گیری مذاکرات تنها به مسکو وابسته نیست و سایر طرف‌ها هم‌چنان نگرانی‌های بیشتری دارند.
میخائیل اولیانوف پس از دیدار با هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا با انریکه مورا به خبرنگاران گفت: «انعقاد توافق تنها به روسیه بستگی ندارد. بازیگران دیگری هستند که به زمان بیشتری نیاز دارند و نگرانی‌های بیشتری دارند و در حال بحث و گفتگو هستند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/845ef6a5-e2fd-4704-88d7-d0205f9987b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات