728 x 90

جوزف بورل: تهران از جاه‌طلبیهای خود برای تولید سلاح هسته‌یی در ازای لغو تحریم‌های آمریکا دست بر می‌دارد

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

پولیتیکو روز شنبه در گزارشی نوشت جوزف بورل مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس بین‌المللی فروم دوحه گفت: توافق هسته‌یی ایران بسیار نزدیک است و من امیدوارم که این امر ممکن شود.

بورل گفت: مذاکرات برای احیای توافقی در جریان است که بر اساس آن تهران از جاه‌طلبیهای خودش برای تولید سلاح هسته‌یی در ازای لغو تحریم‌های آمریکا دست بر می دارد.

مذاکرات برای احیای توافقنامه سال۲۰۱۵ در جریان است (توافقی). که بر اساس آن تهران از جاه‌طلبیهای خودش برای تولید تسلیحات هسته‌یی در ازای لغو تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد خود دست برمی‌دارد.

این توافق هم‌چنین نفت خام ایران را در ماه‌های آینده به بازارهای جهانی انرژی باز خواهد گرداند و به جبران آشفتگی بازار و جهش قیمتها در پی تحریم‌های گسترده بر اقتصاد روسیه پس از حمله به اوکراین کمک می‌کند.

روسیه در اقداماتی که برخی کارشناسان آن را با هدف جلوگیری از تثبیت بازارها از طریق بازگرداندن صادرات نفت ایران می‌دانند، خواسته‌های لحظه آخری خودش درباره این توافق را مطرح کرده بود.

دیپلماتهای اتحادیه اروپا قرار است اواخر روز شنبه با همتایان خود در رژیم ایران دیدار کنند تا درباره پیشرفت توافق گفتگو کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9ef2654-f074-4da5-b3ef-05af6b70ba5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات