728 x 90

جهان صنعت: هیچ‌گونه اراده‌ای برای حل مشکل آلودگی هوا وجود ندارد

آلودگی هوای تهران
آلودگی هوای تهران

روزنامه حکومتی جهان صنعت در مطلبی با عنوان محیط‌زیست اولویت دولت نیست در رابطه با بحران آلودگی هوا در کشور در مقایسه با سال قبل نوشت: «اگر کل سال۹۸، شاهد ۶۳روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود، این عدد در سال۹۹ در انتهای دیماه به ۹۰روز رسیده است. اگر سال۹۸ شاهد تنها پنج روز ناسالم برای تمام گروه‌های سنی بود، تعداد این روزها در سال۹۹ سه برابر شده و از سوی دیگر در سال جاری تنها ۱۵روز هوای پاک نصیب مردمی شده است که در سال گذشته با وجود غیاب کرونا، ۲۵روز پاک را تجربه کرده بودند».

این روزنامه حکومتی سپس ادعای مصرف نکردن مازوت را زیر سؤال برده و اضافه کرده است: «اگر مازوت مصرف نمی‌شود یا مراکز خاطی پلمب شده‌اند چرا حالا با گذشت یک هفته، روند آلودگی در کلان‌شهرها تا جایی شدت گرفته است که اراک و شازند، با وجود ادعای محیط‌زیست مبنی بر پلمب‌شدن مخزن مازوت نیروگاه شازند، برای دو روز تعطیل شده‌اند».

جهان صنعت در ادامه ضمن اعتراف به این‌که «هیچ‌گونه اراده‌ای برای حل مشکل آلودگی هوا وجود ندارد» اضافه کرده است: «دولت در ۱۰سال اخیر بابت نوسازی و بازسازی حمل‌و‌نقل عمومی یک ریال پرداخت نکرده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09b0fdf3-a02b-4cfc-840a-1b4db421e445"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات