728 x 90

جنگ در اوکراین و مواضع رژیم آخوندی؛ تلاش مذبوحانه آخوند رئیسی برای رفع و رجوع موضعگیری نفرت‌انگیزش

جنگ در اوکراین و  مواضع رژیم آخوندی
جنگ در اوکراین و مواضع رژیم آخوندی

تلاش مفتضحانهٔ رئیسی جلاد

برای رفع و رجوع موضع‌گیری نفرت‌انگیرش در جنگ اوکراین:

 

آخوند جلاد ابراهیم رئیسی شیادانه به رفع و رجوع موضع‌گیری نفرت‌انگیزش در جنگ اوکراین پرداخت و در جلسه هیأت دولتش گفت به‌هیچ عنوان نباید مردم و غیرنظامیان کوچکترین آسیبی بهشان برسد! وی در عین‌حال تکرار کرد زیاده‌طلبیهای ناتو و تحریکات آنها موجب مشکلات جدی در منطقه و در دنیا شده است

 

آخوند جلاد ابراهیم رئیسی ۸ اسفند ۱۴۰۰:

ما در سیاست خارجی‌مان داریم که نه به کسی ظلم کنیم! نه زیر بار ظلم دیگران برویم به تمامیت ارضی کشورها هم همواره معتقد بودیم باید پایبند بود اینهم که تحریکات جریان ناتو و غرب باعث بسیاری از ناآرامی‌ها در کشورها شده و میشه اینهم بر کسی پوشیده نیست زیاده‌طلبیهای ناتو و تحریکات اونها موجب مشکلات جدی در منطقه و در دنیا شده در این قضایا که در منطقه ایجاد شده اونی که ما تأکید می‌کنیم بر این‌که به‌هیچ عنوان نباید مردم و غیرنظامیان در این مسایلی که ایجاد شده کوچکترین آسیبی بهشان برسد! به‌هیچ عنوان این مورد تأیید هیچکس در دنیا نیست ما هم به‌عنوان جمهوری اسلامی به‌عنوان یک حکومت با اقتدار این آمادگی را داریم که واقعاً در این قضیه نقش‌آفرینی کنیم که در حل مسأله بتواند کمک بشه (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۸ اسفند۱۴۰۰)

 

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم درباره روابط حکومت آخوندی با روسیه پس از جنگ اوکراین گفت:

روابط جمهوری اسلامی ایران با روسیه یک روابط چند لایه چند بعدی و کاملاً طبیعی هست بر اساس و برخاسته از همسایگی حسن همسایگی و هم‌چنین برخاسته از نیازهای طبیعی دو طرف و هم‌چنین تصمیم و اراده سیاسی دو پایتخت برای ارتقای این روابط به یک روابط ممتاز (قطعی) ما در سالهای تحریم‌های به‌قول آمریکایی‌ها فلج کنند و فشار حداکثری تلاش کردیم که روابط‌مان را مقاوم نسبت به عوامل سوم و تحریم‌های بیرونی تعریف بکنیم الآن هم من عرض می‌کنم که روابط ایران روابط طبیعی ایران با کشورهای همسایه و کشورهای دوست فارغ از فشارهای طرفهای ثالث جلو خواهد رفت (خبرگزاری ایران پرس ۹اسفند۱۴۰۰).

 

رئیس پیشین کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع:

نظام بازندهٔ تحولات اوکراین است

روس‌ها قرار بود به گونه‌ای شرایط را شکل دهند

که برجام پیش از حمله به اوکراین امضا شود

 

فلاحت‌پیشه رئیس پیشین کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع در یک مصاحبه گفت: «روس‌ها قرار بود به گونه‌ای شرایط را شکل دهند که برجام پیش از حمله به اوکراین امضا شود. اگر قبل از این، ایران در ماههای گذشته به توافقی رسیده بود، حتماً در شرایط کنونی که قیمت هر بشکه نفت به حدود ۱۰۵دلار رسیده و دنیا با بحران انرژی مواجه است... نظام به‌راحتی می‌توانست بازار انرژی در دنیا را بازیابی کند... اما الآن ما می‌بینیم که حتی مذاکرات برجام هم تحت شعاع قرار گرفته است... لذا معتقدم در این تحولات نظام بازنده سوم بود و بار دیگر ما شاهد بودیم که مسئولان ما نسبت به تحولات بین‌المللی غافل گیر شدند» (سایت حکومتی انتخاب ۸اسفند۱۴۰۰).

 

یکی از تحلیلگران باند مغلوب به نام بیگدلی، موضع رئیسی در قبال حمله به اوکراین را مورد حمله قرار داد و نوشت: «پس از حمله روسیه به اوکراین رئیسی با پوتین تماس تلفنی گرفت و اظهاراتی را به زبان آورد که سؤال‌برانگیز بود و با منافع ملی سازگاری نداشت. وظیفه رئیس‌جمهور این نیست که یک اقدام تجاوزکارانه را تأیید کند و عنوان کند حمله به اوکراین باعث ایجاد امنیت در کشورهای منطقه خواهد شد».

این تحلیلگر حکومتی سپس به تأثیر مواضع رژیم بر مذاکرات برجام اشاره کرده و می‌افزاید: «مذاکرات تلفنی رئیسی با پوتین و حمایت از روسیه در جنگ اوکراین باعث خشم غربی‌ها شده است. به همین دلیل به نظام اولتیماتوم داده شده که اگر در روزهای آینده خود را برای امضای توافق آماده نکند میز مذاکره را ترک خواهند کرد... واقعیت این است که حمله روسیه به اوکراین فضای مذاکرات وین را تحت تأثیر قرار داده و آینده مذاکرات را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است» (روزنامه آرمان ۹ اسفند۱۴۰۰).

 

روزنامهٔ حکومتی شرق وابسته به باند مغلوب، سیاست رژیم در مشروعیت دادن به حملهٔ روسیه به اوکراین را مورد حمله قرار داده و می‌نویسد: «رئیسی... می‌داند اصلی در حقوق بین‌الملل داریم به نام منع انکار پس از اقرار. وقتی کشوری توسل به‌زور می‌کند و شما با او همدلی می‌کنید، به‌خاطر نگرانی‌هایی که در منطقه داشته است؛ بنابراین در آینده سایر کشورها می‌توانند بگویند که ما درباره ایران نگرانی‌هایی داشته‌ایم، پس متوسل به‌زور می‌شویم‌. یا وقتی شما این جمله را می‌گویید، عراقی‌ها که امروز باید به ما غرامت بدهند، می‌گویند ایران در آن زمان آغاز انقلاب می‌خواست انقلاب را به کشورهای همسایه صادر کند؛ بنابراین موجب بی‌ثباتی در کشورهای همسایه می‌شد. ما نگران بودیم و حمله کردیم.

این روزنامهٔ حکومتی در ادامه سیاست رژیم در قبال روسیه را نیز زیر سؤال برده و می‌افزاید: «اگر قرار است با روس‌ها ببندید خب ببندید ولی نتیجه؟ حق مسلم شما در دریای کاسپین را دادند؟ تحریم آمریکا را دور زدند؟ در اوپک و صادرات گاز مراعات خواسته ما شد؟ در شانگهای به شما میدان دادند؟ صندلی شما را کنار خود چیدند؟» (روزنامه شرق ۹ اسفند۱۴۰۰).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c8bacd7-fe56-4b86-82b4-e999e9d861c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات