728 x 90

جنگ در اوکراین مقاومت مردم و ارتش ادامه بحران بین‌المللی - دوشنبه ۲۲فروردین

جنگ در اوکراین
جنگ در اوکراین

بلومبرگ ۲۲فروردین در بررسی آخرین تحولات نظامی جنگ اوکراین نوشت:

تسلیحات ارسال شده توسط اروپا و آمریکا برای اوکراین، به‌ویژه موشکهای ضدتانک و ضد هوایی، یک مزیت بوده است... آنها با ارسال تجهیزات و تسلیحات بیشتر از جمله تانک موافقت کرده‌اند. اعضای ناتو در حال مذاکره با اوکراین برای آموزش نیروهای آنها با تجهیزات و ادوات مدرن، به‌جای سلاحهای ساخت روسیه هستند. (بلومبرگ۲۲ فروردین)

 

روز گذشته دادستان کل اوکراین اعلام کرد ۱۲۰۰ جسد در حومه‌های پایتخت کشف شده است. ایرینا وندیکتووا گفت: «تنها در منطقه کی‌یف ۱۲۲۲نفر کشته شده‌اند». خانم وندیکتووا هم‌چنین از گشایش ۵۶۰۰ پرونده تحقیق درباره جنایات ارتکابی در این کشور از زمان آغاز حمله نظامی روسیه خبر داد.

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین خواستار مجازات عاملان این جنایات جنگی شده است.

یک گور جمعی دیگر از غیرنظامیان اوکراینی در یک روستای دیگر به نام ماکاریف در نزدیکی پایتخت نیز پیدا شد. بنا به این گزارش بیش از ۴۰درصد ماکاریف تخریب شده است. این شهرک قبل از اشغال ۱۵هزار جمعیت داشت. (دیلی میل۲۲ فروردین)

به گزارش واشنگتن پست، ارتش روسیه روز یکشنبه چندین منطقه در شرق اوکراین را بمباران و یک فرودگاه را ویران کرد. نگرانی ارتش اوکراین برای نبرد در زمینهای باز، مقامات این کشور را بر آن داشت تا از غرب درخواست سلاحهای بیشتری بکنند.

سفیر اوکراین در سازمان ملل روز یکشنبه در گفتگو با سی.بی.اس نسبت به «حمله گسترده روسیه در شرق» هشدار داد و گفت اوکراین برای آن آماده می‌شود. (واشنگتن پست۲۱ فروردین)

جیک‌سولیوان، مشاور امنیت ملی بایدن گفت در حالی که نیروهای روسی توجه خود را به منطقه دونباس در شرق اوکراین معطوف می‌کنند، آمریکا بر کمک به اوکراینیها برای دفاع در برابر این پیشروی متمرکز شده است، همان‌طور که در پایتخت کی‌یف انجام دادند. (سایت ام.اس.ان نیوز۲۱ فروردین)

 

رسانه‌های اوکراین تصاویری از یک تله نظامی ارتش این کشور برای یک یگان روسی را منتشر کردند.

در این تله نظامی، یکان اوکراینی وانمود به عقب‌نشینی کرده و از یک موضع خود خارج می‌شود. پس از ورود یکان روسی به آن موضع و جمع شدن سربازان و افسران روسی، انفجار مهیبی آنها را از پا در می‌آورد.

به گزارش آسوشیتدپرس، بمباران خارکیف هم‌چنان ادامه دارد و خسارات هولناکی به چندین ساختمان و آپارتمان مسکونی وارد شده است. در لحظه بمباران بیش از ۱۰۰تن از ساکنان این شهر در این ساختمان حضور داشتند. (آسوشیتدپرس۲۱ فروردین)

نخست وزیر لیتوانی برای دیدار با زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به این کشور سفر کرد

وی در بدو ورود به اوکراین از شهر بورودیانکا و جنایتهای صورت گرفته در این شهر دیدن کرد

 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت به‌رغم طرح جدید روسیه برای حمله سنگین‌تر به اوکراین، او متعهد به جستجو برای صلح است.

او گفت مردم ما صلح را ترجیح می‌دهند. مردم می‌خواهند این جنگ بر اساس خواسته ما به پایان برسد. (سایت زلنسکی۲۱ فروردین)

جیک‌سولیوان روز یکشنبه هم‌چنین گفت آمریکا متعهد است که «سلاحهای مورد نیاز» را برای دفاع در برابر تهاجم روسیه، در اختیار اوکراین قرار دهد. (ای.بی.سی آمریکا۲۲ فروردین)

به گزارش هیل، تحریم‌های آمریکا نتوانسته روسیه را از جنگ در اوکراین بازدارد. مقامات دولت بایدن در این هفته هشدار دادند که درگیری در اوکراین احتمالاً طولانی خواهد شد زیرا روسیه استراتژی خود را تغییر می‌دهد و تحریم‌های بین‌المللی در توقف تهاجم روسیه یا وادار کردن مسکو به تغییر مسیر شکست‌خورده است. (هیل۲۲ فروردین)

کی‌را رودیک از بایدن خواست مانند جانسون به کی‌یف برود.

کی‌را رودیک، عضو پارلمان اوکراین، از بایدن دعوت کرد تا «حرکتی جسورانه» انجام دهد و مانند نخست‌وزیر بریتانیا، بوریس جانسون، در خیابانهای کی‌یف قدم بزند. (فاکس نیوز۲۲ فروردین)

تظاهراتدر آلماتی، پایتخت قزاقستان، چند تن از هنرمندان محلی در برابر سفارت روسیه در این کشور در حمایت از اوکراین دست به تظاهرات زده و توسط پلیس دستگیر شدند. (کانال اوکراین ۲۴- ۲۱فروردین)

صدها نفر در کلیسای «سنت پیتر» لویو جمع شدند تا با دو سرباز اوکراینی که در درگیری با نیروهای روسیه کشته شدند، وداع کنند. تابوت این دو سرباز روی دوش هم‌قطارانشان از کلیسا به محل خاکسپاری منتقل شد. (آسوشیتدپرس۲۱ فروردین)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bdcd6b10-feba-47bf-9187-0b70f26d9140"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات