728 x 90

جلسه در سنای آمریکا سیاست ایران - مقابله با تهدیدات رژیم در دوران قیام مردم برای آزادی - سخنرانی سناتور رابرت منندز

سناتور رابرت منندز
سناتور رابرت منندز

جلسه در سنای آمریکا

سیاست ایران - مقابله با تهدیدات رژیم در دوران قیام مردم برای آزادی

پیام خانم مریم رجوی

 

خانم مریم رجوی

یک جنگ بزرگ میان مردم ایران و رژیم حاکم جریان دارد

که امتداد آن جنگ را در خاورمیانه می‌بینید

آخوندها برای جلوگیری از سرنگونی به جنگ‌افروزی خارجی نیاز دارند

خامنه‌ای بارها گفته است که اگر در منطقه نجنگیم باید در شهرهای ایران بجنگیم

 

اگر استبداد دینی بر ایران حاکم نبود وضعیت در عراق متفاوت بود

سوریه و یمن غرق در جنگ نبودند لبنان گرفتار محنت طولانی نبود

و این همه مانع در مقابل صلح در منطقه وجود نداشت

 

تغییر رژیم در ایران تنها سیاست درست در سطح بین‌المللی

و لازمه صلح و آرامش در منطقه و جهان است

 

مهمترین تجربه این سال‌ها این است که مماشات فاجعه‌آفرین است

سال‌هاست جهان پی برده که این رژیم نه رفرم‌پذیر است نه تغییر رفتار می‌دهد

حالا جهان باید اذعان کند رژیم ایران مماشات‌پذیر هم نیست

هر امتیازی به این رژیم بدهید آن را سوخت جنگ بیشتر می‌کند

 

آمریکا و اتحادیه اروپا مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم را به‌رسمیت بشناسند

و کنگره آمریکا با تصویب قوانین، این را به سیاست رسمی ایالات متحده تبدیل کند

و مشروعیت نبرد جوانان ایران با سپاه پاسداران تروریست را مورد حمایت قرار دهد

 

آناهیتا سامی:

با تشکر از همه شما که به ما پیوستید. زمان برگزاری این گردهمایی نمی‌تواند بهتر از این باشد، زیرا جهان درگیر هرج و مرج، خون‌ریزی و ویرانگری است و در نتیجه ضرورت دارد راه‌حلی برای بحران قریب‌الوقوع و بحرانی که بیش از ۴‌دهه برای مردم ایران، ملت‌های منطقه و کل جهان، ادامه داشته پیدا شود.

به یقین، آن صداهایی که به‌دنبال پایان دادن به حاکمیت آخوندها در ایران و استقرار یک جمهوری دموکراتیک، آزاد و غیراتمی در ایران هستند که پیام آن صلح و همزیستی به‌جای جنگ‌طلبی و ویرانی است، صداهایی هستند که ما به آن متکی هستیم.

ما تشکر ویژه می‌کنیم از سناتور جان بوزمن، سناتور ارشد ایالات متحده از آرکانزاس، او رئیس جمهوری‌خواهان در کمیته کشاورزی، تغذیه و جنگل‌داری سنا و یکی از اعضای ارشد کمیته تخصیص بودجه سنا است.

سناتور بوزمن عضو کمیسیون امنیت و همکاری در اروپا است که بیشتر به‌عنوان کمیسیون هلسینکی نامیده می‌شود. سناتور بوزمن برای ما پیامی فرستاد. او گفت من هم مانند شما در حمایت از مردم ایران و تلاش آنها برای صلح ثابت‌قدم می‌مانم. او متعهد به اعمال حداکثر فشار بر رژیم برای توقف فعالیت‌های شرورانه‌اش و جلوگیری از توسعه برنامهٔ تسلیحات اتمی آن است.

وی گفت که ایالات متحده به دموکراسی، حقوق‌بشر، آزادی‌های مدنی و حاکمیت قانون متعهد است و در همبستگی با مردم ایران می‌ایستد و خواستار حکومتی دموکراتیک است که به این حقوق و آزادی‌ها احترام بگذارد. باز هم از شما متشکرم سناتور بوزمن.

امروز تعدادی از سناتورهای ارشد داریم که در جلسه توجیهی مجلس سنا به ما خواهند پیوست.

 

سخنرانی اصلی امروز، از سوی خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران خواهد بود. خانم رجوی بزرگترین الهام‌بخش و منبع مشوق زنان ایرانی و کل کشور در رهبری مبارزه با حکومت دینی حاکم بر ایران در ۴دهه گذشته بوده است.

 

سناتور رابرت منندز

امروز دو حقیقت مسلم است

اول رژیم ایران چیزی نیست جز یک خودکامگی وحشیانه

که مایل به ربودن، شکنجه، و قتل غیرنظامیان است تا قدرت خود را حفظ کند

دومین حقیقت این است که ملت ایران در آرزوی آزادی و قیام است

 

معترضان شجاع به خیابان‌ها ریخته‌اند و این دروغ را که مردم ایران

از رژیم کنونی حمایت می‌کنند آشکار می‌سازند

همه ما باید از فراخوان خانم رجوی به حاکمیت فراگیر قانون و دموکراتیک

که مبتنی بر جدایی دین و دولت است حمایت نموده و تلاش کنیم تحقق یابد

 

سناتور رابرت منندز-عضو سنای آمریکا

بسیار متشکرم، صبح بخیر. می‌خواهم در شروع تشکر کنم از سازمان جوامع ایرانیان مقیم آمریکا برنامهٔ امروز دو حقیقت اصلی را تأیید می‌کند. اول این‌که رژیم ایران به‌واقع یک تهدید است. چیزی نیست جز یک حکومت خودکامه بی‌رحم به‌رهبری آخوندهایی که خواهان ربودن، شکنجه و حتی قتل غیرنظامیان بیگناه هستند تا کنترل کامل خود را بر قدرت حفظ کنند.

این‌که رژیم تهران همهٔ هنجارهای بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد، از هر سازمان تروریستی حمایت می‌کند و هرج و مرج و ویرانی بی‌حدو‌حصری به‌راه می‌اندازد تا اهدافش را پیش ببرد. اگر این اولین واقعیت محوری وقایع امروز است که رژیم تهران، یک تهدید موجودتی برای امنیت منطقه است، دومین واقعیت اساسی این است که مردم ایران خواهان آزادی هستند و برای آن قیام کرده‌اند.

۱۳ ماه پیش، ضرب و شتم مهسا امینی توسط پلیس اخلاق (رژیم) ایران، موجی از اعتراضات جهانی را شروع کرد.

اوایل ماه جاری، دختر ۱۶ساله‌یی به نام آرمیتا گراوند دچار جراحات جدی شد و در نهایت مرگ مغزی او در یکی از بیمارستانهای تهران اعلام شد. دلیل آن تماماً برخورد خشونت‌آمیز پلیس برای اعمال قوانین حجاب اجباری بود. این گواه دیگری است که سبعیت و سرکوب (رژیم) ایران حد و مرزی ندارد.

با این حال، با در نظر گرفتن این حملات روزانه به ارزش‌های دموکراتیک، معترضان شجاع به خیابان‌ها آمده‌اند و این دروغ را افشا کرده‌اند که مردم ایران از رژیم کنونی حمایت می‌کنند. ایرانیان در سراسر جهان به‌ویژه جوانان ایرانی تعهد خود را به آرمانهای تعیین سرنوشت و حقوق‌بشر اعلام کرده‌اند.

و در برابر موانع عظیم، حمایت از ایران آزاد و دموکراتیک بسا بیشتر شده است. ایرانی که سرانجام به حقوق مدنی و سیاسی همهٔ شهروندانش احترام بگذارد. با در نظر‌گرفتن این دو حقیقت محوری، این‌که رژیم یک تهدید موجودیتی است و مردم ایران برای آزادی قیام می‌کنند، این سؤال باقی است که از اینجا به بعد چه باید بکنیم؟ اول، ما باید تلاش خود را مضاعف کنیم تا (رژیم) ایران هرگز، هرگز و هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نکند تا بتواند با آن میلیون‌ها نفر را در یک چشم به‌هم‌زدن از بین ببرد. اتمی‌شدن (رژیم) ایران، فاجعه‌یی در صحنهٔ جهانی خواهد بود، همین و بس. به‌همین دلیل پیش‌تر در سال جاری من یک لایحهٔ دو حزبی را ارائه کردم که تحریم برنامهٔ موشکی بالستیک (رژیم) ایران را ادامه می‌دهد.

برای من، این جزء لاینفک اعمال فشار بر رژیم است. با در نظر‌گرفتن دروغهای فاحش آن در مورد برنامهٔ موشکی‌اش، با توجه به حیله‌گریهای دائمی آن برای بازی‌دادن مذاکره‌کنندگان آمریکا و متحدانمان، ما باید به مخالفت با هر گونه توافقی ادامه بدهیم که به (رژیم) ایران اجازه می‌دهد جاه‌طلبیهای اتمی خود را حفظ کند.

من با قاطعیت با برجام در سال۲۰۱۵ مخالف بودم و اکنون در مخالفت خود قاطع‌تر هستم، زیرا هر توافقی که تأسیسات سانتریفوژ و غنی‌سازی (رژیم) ایران را از بین نبرد، بیهوده است، یک مسیر به‌سمت خطر واقعی است. هدف ما نباید کوچک یا محدود کردن زیرساخت‌های آن باشد. هدف ما باید پایان دادن قاطعانه به جاه‌طلبیهای اتمی حکومتی باشد که به‌عنوان حامی تروریسم تعیین شده است.

خیلی وقت است که جاسوسان آن تلاش کرده‌اند مقامات سابق آمریکایی را ترور کنند.

و خیلی وقت است که آنها به سرکوب و شکنجهٔ دوستان، اعضای خانواده و عزیزان حاضران در همین سالن پرداخته‌اند. بسیاری از شما این سرگذشتها را با من در میان گذاشته‌اید. جهان توانست نگاهی اجمالی به‌نیات واقعی (رژیم) ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و رفاه در منطقه داشته باشد، در پاسخ، ایالات‌متحده و جامعهٔ بین‌المللی باید آن‌را مورد حسابرسی قرار دهند. امروز و هر روز (رژیم ایران) خشونت و هرج و مرج را در منطقه گسترش می‌دهد. با این حال، همان‌طور که ما این کار را با هر سلاحی در زرادخانه دیپلماتیک خود انجام می‌دهیم، هرگز نباید صدای ایرانیان را فراموش کنیم، به‌خصوص آنهایی را که در داخل ایران فریاد آزادی سر می‌دهند. این سومین و آخرین قطعه از پازل است. ایالات‌متحده باید به تقویت صدای معترضان ایرانی ادامه بدهد.

و به کسانی که می‌گویند ما نباید از معترضان ایرانی دفاع کنیم زیرا این‌طور به‌نظر خواهد رسید که آمریکا پشت آنهاست، این‌را می‌گویم: تقویت صداها در داخل ایران طوری که در خارج از ایران و سراسر جهان شنیده شود مربوط به اعتراض ایرانیان علیه رژیم حاکم است.

ایالات‌متحده باید این موضوع را در هر مجمع بین‌المللی مطرح کند، از شورای حقوق‌بشر سازمان‌ملل گرفته تا کمیسیون زنان. ما نمی‌توانیم شرایطی را بپذیریم که سفیر (رژیم) ایران در ژنو به‌نحوی در ماه آینده به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر منصوب شود. این بسیار شنیع است. برای من این دقیقاً مصداق آن است که روباه را مسؤل مرغداری بکنید. و از آنجا که کارنامهٔ حقوق‌بشر (رژیم) ایران بسیار تیره و وحشتناک است، زیرا بی‌توجهی آشکاری به عدالت و حقوق پایه‌یی از خود نشان داده، ایالات‌متحده باید در کنار جامعه ایرانیان بایستد. باید در کنار افراد حاضر در این سالن بایستد. باید در کنار اپوزیسیون بایستد در حالی‌که ما مطالبات مردم آزادیخواه آن‌را ارتقا می‌بخشیم. بیش از هر چیز، ما هرگز نباید از مقابله با نقض‌حقوق‌بشر (حکومت) تهران عقب‌نشینی کنیم. هرگز نباید زنان و دخترانی را رها کنیم که هر روز با سرکوب مضحک مواجه می‌شوند. آن ایران تماماً فراگیر، مبتنی بر جدایی دین و دولت، برخوردار از حاکمیت قانون دموکراتیک که خانم رجوی از آن صحبت می‌کند، همان چیزی است که همهٔ ما باید به‌دنبال آن باشیم و تلاش کنیم که تحقق یابد. شما دست دوستی من را دارید تا همین را محقق کنید. از شما بسیار متشکرم.

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e81f076d-bc5a-4f3f-ad9a-47c44e579781"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات