728 x 90

جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا - تد کروز خواهان تحریم‌های بیشتری علیه بانک‌های رژیم ایران شد

سناتور تد کروز
سناتور تد کروز

در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در مورد حفظ فشار بر روسیه و عوامل پشتیبان آن‌که روز چهارشنبه ۶مهرماه برگزار شد، سناتور تد کروز خواست دولت بایدن تحریم‌های بیشتری را علیه بانک‌های رژیم ایران که درگیر عرضه سلاح به روسیه هستند، اعمال کند.

سناتور تد کروز خطاب به الیزابت روزنبرگ Elizabeth Rosenberg، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تأمین مالی تروریسم و جرایم مالی گفت:

به مدت دهه‌ها، رژیم ایران از روسیه برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کرده است. اخیراً شاهدیم که وضعیت معکوس شده است و روسیه از ایران به‌عنوان مرکزی برای دور زدن تحریم‌های ما در پاسخ به تجاوزات پوتین علیه اوکراین استفاده می‌کند. من نسبت به تأمین تسلیحات ایران برای روسیه به‌طور ویژه نگران هستم. رژیم ایران پهپادهایی را به پوتین می‌فرستد که این تهدید را ایجاد می‌کند که پیشروی عظیمی را که متحدان اوکراینی ما برای بازپس‌گیری قلمروی خودشان انجام داده‌اند، متوقف کند. دولت بایدن برخی از تولیدکنندگان پهپاد ایرانی و شرکت‌های حمل و نقل را تحریم کرده است و مطمئناً این شروع خوبی خواهد بود. اما کارآیی نداشته است. ایران به تأمین این سلاحها و سایر تسلیحات ادامه می‌دهد. من معتقدم یکی از دلایلی که این تحریم‌ها کارآیی نداشت این است که شما از هدف قرار دادن بانک‌های ایران، از جمله بانک مرکزی ایران کوتاهی کرده‌اید. بانک مرکزی این فروش‌ها را با همان اختیارات قدرتمندی که در جاهای دیگر استفاده کرده اید، امکانپذیر می‌کند. چرا دولت بایدن تحریم‌های بیشتری را علیه بانک‌های ایرانی که در تأمین تسلیحات به روسیه دست دارند اعمال نکرده است؟

الیزابت روزنبرگ در پاسخ گفت: این امر به‌ویژه وحشتناک و فاحش است که روسیه می‌تواند در نقض تحریم‌ها از نهادها و افراد برای تأمین تجهیزات نظامی خود استفاده کند. در موردی که از اوایل ماه جاری درباره آن صحبت می‌کردید، جایی که ما نهادهای ایرانی را که پهپادها را به روسیه عرضه می‌کردند، لیست‌گذاری کردیم. این نمونه‌یی از اقدامات روسیه برای دور زدن تحریم‌ها است که آنها به یک نهاد لیست‌گذاری عرضه می‌کردند و ما به‌دنبال هر فرصتی برای تعقیب نقاط کلیدی در شبکه تدارکات رسانی هستیم که افراد لیست‌گذاری شده روسیه از آن برای دنبال کردن تجهیزات و فناوری برای میدان جنگ خود استفاده می‌کنند.

سناتور تد کروز: خانم روزنبرگ. من کمی ناامید هستم هر کلمه‌ای که گفتید به سؤال من جواب نمی‌دهد. سؤال من این بود: چرا دولت بایدن تحریم‌های بیشتری را علیه بانک‌های ایران که درگیر عرضه سلاح به روسیه هستند، اعمال نکرده است؟ پس اجازه دهید دوباره امتحان کنم و سؤالم را تکرار کنم.

الیزابت روزنبرگ: جناب سناتور، ما به‌دنبال فرصت‌های خوب و اطلاعات مربوطه برای مشخص کردن بسته‌های تحریمی هستیم که باید تعقیب کنیم، شبکه‌های دور زدن تحریم‌ها، از جمله در رابطه با ایران. بنابراین من نظر شما را می‌پذیرم و این نظرتان را درک می‌کنم. خوشحال می‌شوم که هم‌چنان با شما و کارکنانتان به گفتگو ادامه دهم، در زمانی که ما بسته‌های تحریمی را جمع‌آوری می‌کنیم. این یک اولویت برای ما است که عرضه تجهیزات ایران و کره شمالی به روسیه را تعقیب کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ae95b9e-b1f3-410f-bd5b-d344bd8a383e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات