728 x 90

جراحی آخوند آملی لاریجانی از شورای نگهبان ارتجاع توسط خامنه‌ای

آملی لاریجانی و خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع
آملی لاریجانی و خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع

جراحی آخوند آملی لاریجانی از شورای نگهبان ارتجاع توسط خامنه‌ای و انتصاب احمد حسینی از نزدیکان رئیسی جلاد به جای او به عضویت شورای نگهبان اختلافات و تشدید تضادها درون حاکمیت را دامن زد.

روزنامه‌های حکومتی تیترهای صفحات اول خود را با عناوینی مثل «فصل جدیدی از به حاشیه رفتن لاریجانی‌ها» و یا «یک گام تا پله آخر» به آن اختصاص داده‌اند.

روزنامه حکومتی شرق به تاریخ ۱۴شهریور نوشت: بار دیگر نقش برادران لاریجانی در آسمان سیاسی کشور کم رنگ‌تر خواهد شد و گویی ستاره بخت آنها رو به افول است.

آملی‌لاریجانی که بعد از رد صلاحیت برادرش برای انتخابات ریاست‌جمهوری به‌شدت به‌عملکرد شورای نگهبان نقد وارد کرده بود، در نهایت تصمیم گرفت از شورای نگهبان استعفا دهد.

 

شرق نوشت: صادق آملی‌لاریجانی در رشته‌توئیتی در اعتراض به تصمیم شورای نگهبان در انتخابات ۱۴۰۰ نوشته بود: «از اولین حضور این‌جانب در شورای نگهبان در سال۱۳۸۰، قریب به ۲۰سال می‌گذرد. در تمام این مدت، از شورای نگهبان دفاع کرده‌ام، حتی در سال‌هایی که در قوه قضاییه بودم، اما هیچ‌گاه تصمیمات شورا را تا این حد غیرقابل دفاع نیافته‌ام؛ چه در تأیید صلاحیتها و چه در عدم احراز صلاحیت‌ها. سبب این نابسامانی‌ها تا حد زیادی، دخالت‌های فزاینده دستگاههای امنیتی از طریق گزارشهای خلاف واقع، در تصمیم‌سازی برای شورای نگهبان است؛ به‌ویژه اگر عضو مسئولی که باید گزارشهای محققانه به شورا ارائه کند خود، عامدانه چیزی بر آن بیفزاید! چنان‌که از وزارت اطلاعات با قاطعیت تمام مطلبی نقل می‌کنند، حال آن‌که با پرسش از معاونت مربوطه در وزارت اطلاعات به صراحت این مطلب تکذیب می‌شود. گلایه بنده از سر دغدغه‌ای است برای حفظ شأن و اعتبار شورای نگهبان... . . در میانه این زمانه غریب و رفتارهای عجیب به خدا پناه می‌بریم... .

 

روزنامه حکومتی افزود: دلخوری آملی لاریجانی از عملکرد شورای نگهبان تا جایی پیش رفت که اعتبارنامه ابراهیم رئیسی را امضا نکرد. امری که سخنگوی شورای نگهبان آن را عادی جلوه داد. او حتی در مراسم تحلیف هم غایب بود البته در مراسم تنفیذ حضور داشت اما برادرش غایب هر دو مراسم بود. با توجه به واکنش‌ها به اختلاف‌ها بر سر امضانکردن حکم رئیسی، طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، ضمن تأیید عدم امضای اعتبارنامه ابراهیم رئیسی از سوی صادق آملی‌لاریجانی گفت: «بر‌اساس قانون خدشه‌ای در اعتبارنامه پیش نخواهد آمد. اعتبارنامه در آخرین جلسه شورای نگهبان پیش از مراسم تنفیذ امضا شد و طبیعتاً اعضای حاضر آن را امضا کردند».

با توجه به منتشر‌نشدن متن استعفای آملی‌لاریجانی شاید یکی از دلایل اتخاذ این تصمیم رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری و ناراحتی او از عملکرد شورای نگهبان باشد.

با این اوصاف، بار دیگر نقش برادران لاریجانی در آسمان سیاسی کشور کم رنگ‌تر خواهد شد و گویی ستاره بخت آنها رو به افول است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6c5e806-2d7f-423d-8f4a-c5c199eb7ccf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات