728 x 90

جدال رژیم با تلگرام؛ نگرانی از نقش آفرینی مجاهدین

تلگرام ....
تلگرام ....

اعلام خروج دفتر خامنه‌ای از تلگرام، پیامی آشکار برای متوقف شدن این شبکه محبوب ایرانیان در کشور است و نشانه‌ای از شروع دور جدیدی از اعمال محدودیت علیه ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

همه دستگاهها و ادارات رژیم نیز در پیروی از خامنه‌ای، مسدود کردن استفاده از تلگرام برای خود و کارمندانشان را در دستور کار قرار داده‌اند.

اقدامی که با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و خطاب به این عناصر خودفروخته رژیم نوشتند: «لطفاً در چارچوب قوانین و مقررات کشور از فیلترشکن غیرقانونی هم استفاده نکنید و از توییتر و اینستاگرام هم تشریف ببرید بیرون!»

اما سوالی که مطرح است؛ در بحبوحه بحران اقتصادی، با فیلتر شدن تلگرام، هزاران شغل از دست خواهد رفت، چرا عوامل رژیم در این وضعیت وخیم اقتصادی به فکر فیلتر تلگرام افتاده‌اند؟ یا به عبارتی، چه چیزی باعث نگرانی و هراس عناصر مرتجع رژیم شده که قید نارضایتی جامعه از این رویداد را زده اند و از آثار اجتماعی و اقتصادی آن چشم پوشیده‌اند؟.

پاسخ روشن است؛ تلگرام به‌خاطر نقش مؤثر مجاهدین در گسترش قیام سراسری در دی‌ماه ۹۶ مورد هدف ویژه رهبران رژیم قرار گرفته است. هر چند مسدود کردن تلگرام در روند اطلاع‌رسانی آگاهانه اخلال ایجاد می‌کند، اما در روند رو به رشد فعالیتهای سازمان مجاهدین خلق ایران در داخل ایران، نمی‌تواند تاثیر به سزایی بگذارد. فعالیتهایی که بُروز و ظهور خود را در نقش آفرینی‌اش در قیام های دی‌ماه نشان داد و از تمامی ظرفیت شبکه‌های اجتماعی هم‌چون تلگرام، اینستاگرام و توییتر به بهترین شکل ممکن بهره جست، تا جایی که مقامات رژیم به‌ویژه ولی‌فقیه به‌نقش مجاهدین رسماًً اعتراف کردند.

کارگزاران رژیم به‌خوبی دریافتهاند که نقشه‌مسیر مجاهدین با هیچ فیلترینگی، مسدود نخواهد شد؛ «نقشه‌مسیر ما یک جمهوری بر اساس آزادی و دموکراسی. و قدم اول آن سرنگونی رژیم ولایت فقیه است. این نقشه‌مسیر به‌نام آزادی، برای آزادی و بسوی آزادیست.»

علی همتی

 

مسئولیت محتوای این مطلب برعهده نویسنده است و سایت مجاهد الزاماً آن را تأیید نمی‌کند

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4d908d6-2eb4-4874-be4d-135b00ba6093"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات