728 x 90

جانباختن یک زندانی شورشی ۲۰ساله در زیر شکنجه دژخیمان خامنه‌ای

جان‌باختن یک زندانی زیر شکنجه در میاندوآب توسط دژخیمان خامنه‌ای
جان‌باختن یک زندانی زیر شکنجه در میاندوآب توسط دژخیمان خامنه‌ای

دانیال زین‌العابدینی، محکوم به اعدام زندان مهاباد، زیر شکنجه دژخیمان خامنه‌ای به‌قتل رسید. جسد او روز پنجشنبه ۱۴فروردین به خانواده‌اش تحویل داده شد.

 

ساعت ۱ بامداد سه‌شنبه ۱۲فروردین، دانیال زین‌العابدینی از زندان مهاباد با خانواده‌اش تماس گرفته و گفت که در زندان مهاباد است و تا دم مرگ کتک خورده است. وی گفته بیایید و نجاتم دهید.

 

در پی شورش زندانیان در زندان مهاباد روز یک‌شنبه ۱۰فروردین ۱۳۹۹ دانیال زین‌العابدینی و چندین زندانی دیگر با اتهام دست‌داشتن در اعتراض، به سلول‌های انفرادی منتقل شدند. دانیال زین‌العابدینی پس از ضرب و جرح شدید به دست مأموران زندان مهاباد، به زندان میاندوآب تبعید شد و در آنجا بار دیگر هدف شکنجه قرار گرفت. روز پنجشنبه ۱۴فروردین، با خانواده این زندانی تماس گرفتند و درگذشت او را اطلاع دادند. بر روی جسد این زندانی، آثار ضرب و جراحت دیده می‌شود.

 

یکی از نزدیکان دانیال زین‌العابدینی گفته است: «ساعت ۱بامداد سه‌شنبه ۱۲فروردین، دانیال با خانه تماس گرفت و گفت در زندان میاندوآب است و تا دم مرگ کتک خورده است. می‌گفت بیایید و نجاتم دهید. ولی به‌دلیل کرونا، جاده‌ها بسته بود و خانواده نتوانست به میاندوآب برود. ساعت ۹صبح روز پنجشنبه ۱۴فروردین از زندان میاندوآب با ما تماس گرفتند که بیایید جسد را تحویل بگیرید. وقتی جسد را تحویل گرفتیم و لباس‌هایش را درآوردیم، تمام بدنش کبود بود و شکمش جای بخیه داشت. با این‌حال پزشکی قانونی علت مرگ را خودکشی اعلام کرده است. پدر دانیال هم با دیدن این صحنه‌ها سکته کرد و اکنون در بیمارستان است.»

 

 بامداد یکشنبه ۱۰فروردین ۹۹ در جریان شورش زندانیان زندان مهاباد که همراه با درگیری با زندانبانان بود، بخشهایی از زندان توسط زندانیان به آتش کشیده شد.

بی توجهی کارگزاران رژیم در زندان به خواست و مطالبات زندانیان و عدم وجود امکانات بهداشتی، درمانی، تغذیه به‌خصوص در شرایط شیوع و گسترش کرونا علت اصلی شورش زندانیان بود. 

بر اساس گزارشات دریافتی بعد از به  آتش کشیدن زندان  توسط زندانیان، نیروهای سرکوبگر رژیم منطقه را نظامی کردند و صدای شلیک به گوش می‌رسید.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ef73095-e2b7-4a28-a80e-707fe31c97c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات