728 x 90

جان کربی: نیروهای اوکراینی موضع تهاجمی پیدا کرده نیروهای روسی را ۴۰ تا ۵۰کیلومتر از کی‌یف عقب رانده‌اند

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا

سایت تلویزیون فاکس نیوز روز پنجشنبه ۴فروردین در مصاحبه با جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به‌نقل از وی نوشت: نیروهای اوکراینی موضع تهاجمی پیدا کرده نیروهای روسی را ۴۰ تا ۵۰کیلومتر از کی‌یف عقب رانده‌اند.

جان کربی در پاسخ به این سؤال که پیش از این نیروهای اوکراینی در موضع دفاعی بودند ولی اکنون نیروهای روسی را از کی‌یف عقب رانده‌اند نظر شما چیست؟ گفت: نیروهای اوکراین قطعاً که در صحنه نبرد اعتماد به‌نفس بالایی دارند آنها از موضع دفاعی به موضع تهاجمی‌رفته‌اند.

آنها روسها را بیرون از کی‌یف نگه داشته و اکنون دلایلی داریم که نشان می‌دهد روسها را بیشتر به سوی شرق عقب رانده‌اند و نیروهای روسی که تا ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری شرق کی یف پیشروی کرده بودند اکنون نیروهای اوکراینی آنها به ۴۰ تا ۵۰کیلومتر دورتر رانده‌اند.

در شمال کی‌یف آنچه مشاهده می‌کنیم این است که نیروهای روسی موضع تدافعی گرفته‌اند و دیگر تلاش نمی‌کنند موضع تهاجمی بگیرند و به مواضع دفاعی عقب‌نشینی کرده‌اند.

و در نقاطی مانند شمال و جنوب که شما در مورد فعالیتها در دریای سیاه گفتید، ولی در حوالی شهر میکولایف که در شمال شرق اودسا قرار دارد نیروهای اوکراینی آن‌چنان به‌خوبی دفاع کرده‌اند که نیروهای روسی را از آن شهر بیرون کرده‌اند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7545ec06-4dd5-49af-a755-bec5e9651606"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات