728 x 90

جان کربی: رژیم ایران مردم خود را وحشیانه سرکوب می‌کند

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید
جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید جمعه ۳۰دی، در یک کنفرانس خبری در مورد اولویت آمریکا در موضوع رژیم ایران گفت: «اقدامات جمهوری اسلامی در سرکوب مردم و پشتیبانی رژیم از روسیه در جنگ اوکراین» است.

جان کربی گفت: «ما در حال حاضر روی انجام توافق با جمهوری اسلامی و موضوع برجام متمرکز نیستیم چرا که سران ایران تصمیم گرفتند مذاکره را جدی نگیرند و در عوض مردم خود را وحشیانه سرکوب کنند و از جنگ روسیه در اوکراین حمایت کنند، بنابراین تمرکز ما اکنون به این موضوعات معطوف است نه مذاکرات برجام».
وی با اشاره به موضع صریح رئیس جمهوری آمریکا درباره فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران گفت: «جو بایدن به صراحت گفته که اجازه نخواهیم داد ایران به توانایی تولید سلاح هسته‌یی دست یابد و ایالات متحده در این مورد جدی است».
جان کربی در بخشی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که رژیم ایران نقطه گریز اتمی خود را رها نکرده است گفت:... آنچه که می‌توانم به شما بگویم این است که ما هم‌چنان معتقدیم که نقطه گریز اتمی آنها کوتاه‌تر می‌شود زیرا توافقی در کار نیست و پرزیدنت روشن کرده است که ما قرار نیست به ایران اجازه دهیم به توانمندی سلاح اتمی دست یابد و او در این مورد جدیست.
وی افزود: ما باید که اطمینان پیدا کنیم که تمامی‌ توانمندیها و منابع در دسترس را در منطقه و فراتر از آن داشته باشیم تا از منافع امنیت ملی‌مان دفاع کنیم و این چیزیست که پرزیدنت گفته است و این چیزیست که ما روی آن متمرکزیم. (سایت کاخ‌سفید ۳۰دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a5dc97a-506a-4d98-be0e-f9e92ae27f79"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات