728 x 90

جان کربی: تعهد بایدن برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی تغییر نکرده است

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید
جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید روز سه‌شنبه ۱۵شهریور، در یک کنفرانس خبری ضمن هشدار تأکید کرد که هیچ چیزی در مورد تعهد رئیس‌جمهوری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی تغییر نکرده است.
وی گفت: «رئیس‌جمهوری به‌وضوح گفته است و از اعضای دولتش خواسته است که گزینه‌های دیگر برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی سلاح هسته‌یی را بررسی کنند، زیرا می‌دانیم که هیچ مشکلی در خاورمیانه با یک ایران مسلح به سلاح هسته‌یی به آسانی حل نمی‌شود. من فکر می‌کنم شما حتی می‌توانید که بگویید و گفته شما دقیق باشد، که یک ایران مجهز به سلاح هسته‌یی، مقابله با همه مشکلات ناشی از ایران را بسیار سخت‌تر می‌کند».

وی افزود: «پس از ارائه پاسخ از سوی ایران به پیش‌نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا شکافهایی بین تهران و واشنگتن هنوز پابرجاست».

او ادامه داد: «دیپلماتهای ما هم‌چنان کارهایی باقی مانده برای تحقق توافق در پیش دارند و تعهد ما به تحقق توافق، کاهش یافته است».
کربی در ادامه افزود: «نمی‌توانم زمانی را برای تحقق توافق به شما بگویم، وقتی توافق حاصل شد همه از آن مطلع می‌شویم. مذاکرات، پس و پیش دارد ما هنوز به‌دنبال تحقق پیروی کامل متقابل برجام هستیم».

به موازات آن سخنگوی کاخ‌سفید نیز روز سه‌شنبه ۱۵شهریور درباره احیای برجام گفت: آمریکا صرفاً توافقی را برای احیای برجام امضا خواهد کرد که در بر گیرنده منافع ملی آمریکا باشد.
کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید، در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه ۱۵شهریور درباره سخنان هشدارآمیز نخست‌وزیر اسراییل علیه برنامه هسته‌یی رژیم آخوندی افزود: «ما از ابتدا این موضع حساب‌شده و مشخص را در مذاکرات هسته‌یی گرفتیم که اگر ایران حاضر باشد به تعهدات خود در چارچوب توافق برجام بازگردد، ما هم آماده‌ایم».
در همین رابطه باب منندز و لیندزی گراهام دو سناتور بانفوذ دموکرات و جمهوریخواه گفتند: قول می‌دهند توافق برجام با «مخالفت دو حزبی» از سوی دمکراتها و جمهوری‌خواهان روبه‌رو شود.
سناتور باب منندز و لیندزی گراهام که به اسراییل سفر کرده‌اند روز دوشنبه در یک نشست خبری گفتند: دولت جو بایدن «متعهد» شده در صورت دستیابی به توافق با ایران، آن را برای بررسی به کنگره بیاورد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0cc4ca0f-3e35-4a9b-b43e-0eb091ada60b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات