728 x 90

جان کربی: تأمین پهپادهای دارای قابلیت تسلیحاتی رژیم ایران به روسیه

مصاحبه جان کربی با سی.ان.ان
مصاحبه جان کربی با سی.ان.ان

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز ۲۱تیرماه در مصاحبه‌ای با سی.ان.ان در مورد تأمین پهپادهای دارای قابلیت تسلیحاتی رژیم ایران به روسیه گفت: «من فکر نمی‌کنم این مسأله الزاماً بر تلاشهای ما برای دستیابی به توافقنامه هسته‌یی با ایران تأثیری می‌گذارد... این امر قطعاً بر تلاشهای ما برای ادامه حمایت از اوکراین تأثیر خواهد گذاشت.»

مجری سی.ان.ان: و ما اکنون با جان کربی از کاخ‌سفید گفتگو می‌کنیم. جان، ما در مورد ارائه پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده بالقوه در اوکراین که می‌توانند با تسلیحات از آنها استفاده کنند، صحبت می‌کنیم. این امر چگونه بر تلاشهای ایالات متحده برای احیای بالقوه توافق هسته‌یی با ایران تأثیر می‌گذارد. ؟

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید: خب، من نمی‌دانم که این لزوماً تأثیری بر تلاش‌های ما برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران دارد. مطمئناً بر تلاش‌های ما برای ادامه حمایت از اوکراین تأثیر خواهد گذاشت. باید ببینیم که روس‌ها در این رابطه با رژیم ایران در این زمینه چگونه پیش می‌روند و چه چیزی به دست می‌آورند؟ چند تا؟ و چگونه از آنها استفاده می‌کنند؟ بنابراین ما آن را از نزدیک رصد خواهیم کرد. می‌خواهم اضافه کنم که ما هم‌چنان می‌خواهیم شاهد باشیم که توافق هسته‌ای جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران، حداقل جاه‌طلبی‌های تسلیحات هسته‌ای آن را از روی میز حذف کند. و توافق روی میز قرار دارد. یک توافق عملاً روی میز وجود دارد. اکنون مسئولیت پذیرش توافق برعهده ایران است. ایران هم‌چنان خود را از جامعه بین‌المللی منزوی می‌کند. ایران به این نوع جاه‌طلبیها ادامه می‌دهد و ایران به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود در منطقه ادامه می‌دهد. دلیل دیگری که چرا این سفر که امشب رئیس‌جمهور عازم اسراییل و عربستان سعودی می‌شود، مهم است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0fcb9d46-72ca-4539-a9ec-0bbcff061859"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات