728 x 90

جان کربی: برنامه‌های هسته‌یی و موشکی ایران و حمایت از تروریسم تهدیدی برای خاورمیانه است

جان کربی سخنگوی پنتاگون
جان کربی سخنگوی پنتاگون

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، روز پنجشنبه ۹بهمن۹۹ در نخستین نشست خبری خود رژیم ایران را «عنصری مخرب» در منطقه خواند و هشدار داد، برنامه‌های هسته‌یی و موشکی رژیم و حمایت آن از تروریسم تهدیدی برای خاورمیانه است.

سخنگوی پنتاگون در نشست خبری خود گفت: «ایران هم‌چنان در منطقه یک عنصر مخرب است و در سراسر خاورمیانه به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهد. (رژیم) ایران هم‌چنان برای دوستان و شرکای ما در آن منطقه تهدید ایجاد می‌کند. برنامه موشک بالستیک آنها فعال است و اخیراً هم سانتریفوژهای خود را به کار انداخته‌اند».

سخنگوی پنتاگون افزود: «آمریکا منافع امنیت ملی مهمی در خاورمیانه و به‌ویژه در خلیج‌فارس دارد و دوستان و شرکایی در منطقه دارد که نسبت به آنها متعهد است و ما هم‌چنان به نفع خود می‌دانیم با اقدامات تروریستی (رژیم) ایران در سراسر منطقه مقابله کنیم.

رژیم ایران هم‌چنان به اقدامات خشونت‌آمیز چشمگیر و خاص خود ادامه می‌دهد و ما با استفاده از امکانات خود تا حد ممکن از این اقدامات جلوگیری می‌کنیم».

کربی هم‌چنین با اشاره به حضور نظامی آمریکا در عراق و سوریه گفت: «در این مقطع این حضور نظامی با هدف مقابله با داعش صورت می‌گیرد».

سخنگوی پنتاگون هم‌چنین از تماس تلفنی لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، و همتای فرانسوی‌اش فلورانس خبر داد و گفت: دو طرف در مورد روابط استراتژیک دو طرف، ثبات کشورهای آفریقایی، مقابله با تروریسم و شیوع کرونا و وضعیت عراق، افغانستان و خاورمیانه گفتگو کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43dedfe2-a56b-484b-9ebd-2d620ce4e37e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات