728 x 90

جان بولتون: موضع قوی در قبال دولتهای سرکش راهی است که باید رفت

جان بولتون
جان بولتون

جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ (یکشنبه ۲۸مرداد) درباره تحولات در منطقه و مذاکرات آتش‌بس در غزه و نقش مخرب رژیم ایران گفت: «صادقانه بگویم، من فکر می‌کنم درسی که باید آموخت این است که چشم‌انداز واکنش واقعاً قاطعانه اسراییل است که نشان می‌دهد. موضع قوی در قبال این دولتهای سرکش، راهی است که باید رفت و رژیم ایران ترس زیادی از اسراییل دارد».
جان بولتون در این مصاحبه در پاسخ به سؤالی پیرامون تأخیر در پاسخ رژیم ایران به اسراییل به‌دلیل کشته شدن هنیه گفت: «من فکر می‌کنم که رژیم ایران برای انتقام‌گیری از قتل اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران تردید کرده است. آنها نیاز دارند که حمله متقابل کنند که فکر می‌کنم بسیار قوی هم خواهند کرد آنها از کاری که اسراییل کرده است کشتن هنیه در پایتخت آنها در منطقه‌یی امن با بمبی که دو ماه قبل کار گذاشته شده بود، تحقیر شده‌اند. این نشان می‌دهد که هیچ‌کس در ایران، از جمله ولی‌فقیه، از دست اسراییل در امان نیست. از سوی دیگر، رهبران رژیم ایران نیز مرعوب نتانیاهو و اسراییل شده‌اند.
من فکر می‌کنم این بار، آنها نگران هستند که آمریکا نتواند اسراییل را تحت فشار قرار دهد تا پاسخی محدود بدهد.
در واقع، رژیم ایران بیشتر از دولت بایدن توسط اسراییل مرعوب شده است.
بنابراین، رژیم ایران تصمیم دشواری باید بگیرد که چگونه پاسخی قوی برای بازگرداندن اعتبار به‌شدت آسیب دیده خود بدهند در حالی که از آنچه اسراییل سپس با آنها انجام خواهد داد می‌ترسند».
وی در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون چگونگی پاسخ رژیم ایران در صورت اقدام گفت: «ببینید این جنگ بین فلسطینیها یا مردم غزه و اسراییل نیست. این جنگ رژیم ایران علیه اسراییل است چیزی که خودشان به آن می‌گویند، استراتژی حلقه آتش و تا زمانی که رژیم فعلی تهران در قدرت است، به‌دنبال سلاح هسته‌یی، تسلیح، تجهیز، آموزش، تأمین مالی، دادن اطلاعات به گروه‌های تروریستی متعدد در منطقه است نه تنها اسرائیل، بلکه کشورهای عربی خلیج‌فارس را نیز تهدید می‌کند. درگیری خواهد بود و آنچه اسراییل و اعراب خلیج‌فارس را به هم نزدیکتر می‌کند این است که همه آنها رژیم ایران را به‌عنوان تهدید استراتژیک اصلی می‌بینند و آنها فکر می‌کنند ایالات متحده ضعیف است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a75ad68d-9726-427d-8997-00d91475128e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات