728 x 90

جان بولتون: رژیم ایران تا زمانی که به چنین رفتار وحشیانه‌ای توقف نزند نمی‌تواند مشارکتی در جامعه ملتها داشته باشد

جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا
جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا

جان بولتون روز پنجشنبه ۱۹مرداد بدنبال تبادل زندانیان آمریکایی در ازای آزاد شدن دارایی‌های مسدود‌شده رژیم ایران طی مصاحبه‌ای گفت: قطعاً ما از آزادی آمریکایی‌هایی که هرگز نباید توسط مقامات ایران بازداشت می‌شدند، خوشحال هستیم. هیچ کشور متمدنی چنین کاری را نمی‌کند. ما واقعاً چیز زیادی در مورد شرایط آزادی آنها نمی‌دانیم و فکر می‌کنم این به‌طور بالقوه نگران‌کننده است. زیرا برخی گزارشها حاکی از این است که آمریکا در تبادل نهایی برای آزادی پنج آمریکایی، شش میلیارد دلار از داراییهای ایران را آزاد خواهد کرد. که این یعنی قیمت هر آمریکایی را در واقع ۲میلیارد دلار مشخص می‌کند و این بخشی از مشکل تبادل غیرمنصفانه گروگانها در قبال دارایی یا تبادل با جنایتکارانی که ما به‌خاطر اقدام تروریستی آنها را دستگیر کرده‌ایم، است. کسی از آزادی این‌که این افراد که از همان ابتدا نباید بازداشت می‌شدند، ناراحت نیست. اما هنگامی که شما قیمت برای سر این نفرات مشخص می‌کنید تا آنها را خارج کنید دارید قیمت برای آمریکاییهای دیگر نیز مشخص می‌کنید و من فکر می‌کنم که این یک نگرانی مشروع است.

سؤال: با توجه به این‌که هدف این است که زندانیان آمریکایی را از بازداشت آزاد کنید چگونه می‌توانید چنین شرایطی را کنترل کنید؟

جان بولتون: من فکر می‌کنم شما باید منافع بزرگتر آمریکا را در نظر داشته باشید. یعنی منافع سیصد و بیست میلیون آمریکایی، آنها به خارج از کشور سفر می‌کنند می‌توانند به‌صورت غیرقانونی توسط یک دولت یاغی یا یک گروه تروریستی بازداشت بشوند و ما باید دو میلیارد دلار برای هر کدام از آنها بپردازیم. این وضعیت خوبی برای خانواده‌های گروگانها نیست من شخصاً با خانواده‌های گروگانها دیدار کرده‌ام و می‌دانم چه شرایطی را تجربه می‌کنند اما ما باید به آمریکایی‌هایی هم فکر کنیم که در آینده ممکن است توسط کسانی که متحد ایران هستند گروگان گرفته شوند.

من فکر می‌کنم که ایالت متحده باید آن را برای ایران یا هر کشور یاغی یا گروه تروریستی و در این جا دولت ایران که ما آنرا تروریست دولتی می‌شناسیم روشن کند که ما به‌سادگی چنین رفتاری را قبول نمی‌کنیم و تا زمانی که به چنین رفتار وحشیانه‌ای توقف نزنند نمی‌توانند مشارکتی در جامعه ملتها داشته باشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45cf4317-bbb9-4950-938b-d3483a3df88a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات