728 x 90

جان بولتون: باید به‌طور مستقیم سایت‌های دفاع هوایی و سپاه قدس را مورد هدف قرار داد

جان بولتون
جان بولتون

جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در دولت ترامپ دوشنبه ۲بهمن، حملات ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در دریای سرخ علیه شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران را ناکافی دانست و اظهار داشت: حملات ما در دریای سرخ آخوندهای ایران را تهدید نمی‌کند، باید مستقیم حمله کرد.

وی که با اسکای نیوز مصاحبه می‌کرد در بخشی از صحبت‌های خود با بیان این‌که حملات ائتلاف رهبری آمریکا در دریای سرخ علیه شبه‌نظامیان حوثی چندان تهدیدی علیه رژیم ایران محسوب نمی‌شود خواست تا به‌طور مستقیم سایت‌های دفاع هوایی رژیم ایران را مورد هدف داده شود و مقر سپاه نیروی تروریستی قدس شناسایی شود.
وی با اشاره به بحران خاورمیانه و جنگ در غزه تأکید کرد: «ایران برای آنچه در منطقه روی داده هیچ تأثیری نمی‌پذیرد. آنچه در منطقه روی داده در واقع برنامه‌یی است که رهبری ایران آن را راهبرد «حلقه آتش» علیه اسراییل می‌نامد، آنچه پیش‌تر توسط قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس تدوین شده بود».
جان بولتون افزود: «حماس به یکباره و یک‌شبه به فکر حمله به اسراییل نیفتاد بلکه این حمله از مدتها پیش مدیریت شده و بخشی از برنامه رژیم ایران بود. البته سخت است که بخواهیم به تصویر کاملی از آنچه ایرانی‌ها در ذهن دارند برسیم، ممکن است آنها از نحوه اجرای این برنامه [حمله هفتم اکتبر] خیلی خوشحال نباشند. اما به هر شکل ایران حوثی‌ها، حماس، حزب‌الله و گروه‌های شبه‌نظامی شیعه در عراق را آموزش داد، از آنها حمایت مالی کرد و تجهیزات نظامی در اختیارشان قرار داد تا از این منابع به نفع و صلاحدید خود استفاده کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30c79fea-ec29-47f2-b5fa-131d6ffbcffe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات