728 x 90

جان بولتون: آیا آیت‌الله‌های مستبد ایران در شرف سقوط هستند؟

جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا
جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا

جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه ۲۷مهرماه طی مقاله‌ای در روزنامه «دیلی تلگراف» تحت عنوان «آیا آیت‌الله‌های مستبد ایران در شرف سقوط هستند؟» نوشته که معترضان ایرانی باید به سمت انتخاب و هماهنگی در استراتژی‌های تغییر نظام حرکت کنند.

جان بولتون با تاکید بر گستردگی اعتراضات در ایران، یادآوری کرده که این خیزش نه تنها در میان اقشار تحصیل کرده و شهرنشین، بلکه در مناطق حاشیه‌نشین و روستایی نیز در حال جریان است.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا با تاکید به این‌که رژیم ایران «دچار سردرگمی و ناتوانی از کنترل اوضاع است»، نوشته است: «رژیم به طرز وحشیانه‌ای پاسخ معترضان را داده است، اما به‌نظر می‌رسد آیت‌الله‌ها نیز از گستردگی و بی‌باکی تظاهرکنندگان فلج شده‌اند.»

جان بولتون ضمن اشاره به شروع اعتصاب‌های کارگری در صنایع حیاتی مانند پتروشیمی، شرایط امروز ایران را به سال آخر حکومت محمدرضا شاه پهلوی تشبیه کرده و نوشته است: «بسیاری به یاد دارند که قیام کارگران نفت در سال های ۱۹۷۸-۱۹۷۹ علیه شاه نشان داد که روزهای او به پایان رسیده است. اگر نارضایتی در صنعت حیاتی پتروشیمی افزایش یابد و تولید قابل توجهی را متوقف کند، دولت ایران فلج خواهد شد.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a981e8e-f0a8-4dae-b169-94fd0324f744"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات