728 x 90

جان باختن زندانی سیاسی عادل کیانپور در زندان شیبان اهواز

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

 

جان باختن زندانی سیاسی عادل کیانپور در زندان شیبان اهواز

فراخوان به تحقیق در بارهٔ دستگیری، محاکمه و جان سپردن این زندانی و انتشار نتایج تحقیقات

 

زندانی سیاسی عادل کیانپور، که از مرداد۹۹ در زندان به‌سر می‌برد، روز شنبه ۱۱دیماه۱۴۰۰، پس از ابتلا به کرونا و به‌دنبال یک هفته اعتصاب غذا در زندان شیبان اهواز به‌نحو مشکوکی جان باخت. قضاییه آخوندها او را به «تبلیغ علیه نظام، تبلیغ به سود گروه‌های مخالف، تشویش اذهان عمومی به‌قصد برهم زدن امنیت ملی و حمل و نگهداری دو قبضه سلاح جنگی» متهم کرده بود.

 

عادل برای چندین ماه زیر بازجویی و شکنجه قرار داشت و از حق وکیل محروم و ۵ماه ممنوع‌الملاقات بوده است. گفته می‌شود یک سال پس از دستگیری عادل، قضاییه آخوندها وثیقه هنگفتی به‌مبلغ ۲میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان برای آزادی موقت وی مشخص می‌کند که خانواده‌اش توان تأمین آن‌را نداشتند.

 

عادل کیانپور در مهرماه امسال به کرونا مبتلا شده بود اما هیچگونه اقدامی برای رسیدگیهای پزشکی و مداوای او صورت نگرفت. او در اعتراض به ظلم و ستم رژیم حاکم بر ایران از روز شنبه ۴دیماه۱۴۰۰ اعلام کرد تصمیم به اعتصاب‌غذا گرفته است. وی در یک فایل صوتی گفته بود: «من عادل کیانپور زندانی سیاسی در راستای اهداف منشور حقوق‌بشر، در برابر ظلم حاکم بر ما، به‌نام کشور و ملت و در راه عدالت، اعتصاب‌غذای خود را به‌صورت رسمی در تاریخ ۴دی شروع کرده و به تمام مردم و سازمانهای حقوق‌بشری اعلام می‌نمایم».

 

مقاومت ایران مسئولیت جان‌باختن عادل کیانپور را تماماً برعهده رژیم آخوندی و قضاییه آن می‌داند و ملل متحد و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به محکومیت قاطع این جنایت فرامی‌خواند و از گزارشگر ویژهٔ ملل متحد در بارهٔ نقض حقوق‌بشر در ایران خواهان تحقیق در بارهٔ دستگیری و محاکمه و جان‌سپردن عادل کیانپور در زندان شیبان و انتشار نتایج تحقیقات برای اطلاع افکار عمومی است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳دی۱۴۰۰ (۳ژانویه۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1093ac64-dc55-4769-80fc-b2774f2ab4ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات