728 x 90

جاسوسی در هیأت مذاکره اتمی؛ شکست برجام و بحران درونی رژیم ایران

عبدالرسول دری اصفهانی
عبدالرسول دری اصفهانی

مجلس ارتجاع روز یکشنبه ۱۱شهریور شاهد جنگ و جدال با جواد ظریف وزیر خارجه رژیم بر سر جاسوسی در هیأت مذاکره اتمی و شکست برجام بود و کریمی قدوسی با پخش کلیپی از اطلاعات سپاه پاسداران در این رابطه گفت جواد ظریف باید با توجه به این مستند جاسوسی در هیأت مذاکره کننده را بپذیرد.

 

کریمی قدوسی: از اتاق کنترل و فرمان درخواست دارم مستندی که ۵-۶دقیقه از آن را در اختیار قرار دادم آماده پخش کنند تا یک توضیحات خیلی مختصری هم بنده عرض می‌کنم انشاالله که جناب آقای ظریف با دیدن این ۵-۶دقیقه از این مستند بتوانند حکم قوه قضاییه را در مورد دری اصفهانی بپذیرند.

 

کلیپ مستند اطلاعات سپاه پاسداران:

دری اصفهانی: اسم من هست عبدالرسول دری اصفهانی که ایرانی هستم ولی تابعیت کانادایی هم دارم. در حال حاضر مشاور رئیس کل بانک مرکزی هستم و در ماه آخر مذاکرات برجام، از من دکتر سیف خواسته بودند که بروم در مذاکرات پنج به اضافه یک شرکت کنم.

بعد از انتصاب دری اصفهانی روند مذاکرات با شتاب هر چه بیشتر پیش میره. چشمان هر دو طرف مذاکره‌کننده از شادی برق میزنه.

روحانی: تمام تحریمهای اقتصادی به‌طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق.

گوینده تلویزیون: دری اصفهانی از جمله افرادی بوده که وارد حلقه جلسات روزهای دوشنبه نهاد ریاست‌جمهوری میشه. جلساتی که در اون مسائلی هم‌چون سفر رئیس‌جمهور به کشورهای دیگه و یا مسائل اقتصادی برجام را تعیین می‌کرده.

دری اصفهانی: نفر ثابتش من بودم، رضا البرزی بود. دکتر سیف بود. دکتر نهاوندیان بود، مژگان مشکور بود.

به موجب همین آشنایی از طرف دکتر نهاوندیان و به جهت استادی دری بر دکتر سیف در پیش از انقلاب، دری به‌عنوان رئیس کمیته مالی ـ بانکی هیأت مذاکره‌کننده هسته‌یی جایگزین فردی انقلاب میشه.

خامنه‌ای: یه مسأله مسأله نفوذ است. ما این مسأله نفوذ را مطرح کردیم در قضیه برجام و پس از برجام. این خیلی مسأله عجیبی است. خیلی مسأله مهمی است.

گاهی کارش بالاتر از جاسوسی است. تصمیم شما را عوض میکنه...

 

کریمی قدوسی:

یکی از بخشهای این مستند ایشون اعتراف میکنه

یک نسخه از آن اسناد را در قالب یک بسته اطلاعاتی در هتلی با حضور جک استراو نماینده آمریکا در دبی و یک افسر عالیرتبه‌ام آی سیکس لندن تحویل انگلیس و آمریکا میده.

خب جناب آقای نهاوندیان باید جواب بدهند جناب آقای روحانی هم باید جواب بدهند چرا هم‌چون فردی گذاشته میشه توی تیم مذاکرات هسته‌یی آن بخش مهم و راهبردی را در اختیارش قرار می‌دهند؟

 

خامنه‌ای در کوران مذاکرات اتمی در تیرماه سال ۹۴، حمایت قاطع خود را از تیم مذاکره‌کننده و جاسوسان مربطه اعلام کرد و آنها را امین و متدین توصیف و تأکید که انصافاًغیرت ملی هم دارند!

 

«بنده هیأت مذاکره‌کننده را همین دوستانی که این مدت این زحمات را بر دوش گرفتند هم امین می‌دانم، هم غیور می‌دانم، هم شجاع می‌دانم، هم متدین می‌دانم. این را همه بدانند. اکثر حضاری که این‌جا تشریف دارید، از محتوای مذاکرات خبر ندارید، اگر شما هم از محتوای مذاکرات و جزئیات مذاکرات و اونچه می‌گذرد در مجالس، مطلع بو دید، به بخشی از اونچه که بنده گفتم، حتماً اذعان پیدا می‌کردید، من البته، علاوه بر اینها، می‌شناسم این بعضی از این دوستان را از نزدیک بعضی رو از دور، با سوابقشون می‌شناسم. اینها مردمانی هستند متدین، و امین. اینها امینند. قصدشون این است که کار کشور را پیش ببرند، گره را باز کنند و دارند تلاش می‌کنند برای این کار، انصافاًً غیرت ملی هم دارند، شجاعت هم دارند.»

 

در رابطه  با جاسوسی و جنگ و جدال باندی در رژیم آخوندی بیشتر بخوانید:

محکومیت دری اصفهانی به‌خاطر جاسوسی، فضیحت دیگری از بحران درون رژیم آخوندی

۸دیماه۹۶:

اعلام حکم قطعی دری اصفهانی عضو هیأت مذاکره‌کننده اتمی رژیم، و محکومیت به‌خاطر جاسوسی، فضیحت دیگری از بحران درون حاکمیت پلید و پوسیده آخوندی را به‌دنبال شکست برجام برملا کرده است.

گزارشی در این زمینه:
 

خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع:
بنده هیأت مذاکره‌کننده را هم امین می‌دانم، هم غیور می‌دانم، هم شجاع می‌دانم، هم متدین می‌دانم. این را همه بدانند. اکثر حضاری که این‌جا تشریف دارید، از محتوای مذاکرات خبر ندارید، اگر شما هم از محتوای مذاکرات و جزئیات مذاکرات و اونچه می‌گذرد در مجالس، مطلع بو دید، به بخشی از اونچه که بنده گفتم، حتماً اذعان پیدا می‌کردید، من البته، علاوه بر اینها، می‌شناسم این بعضی از این دوستان را از نزدیک بعضی رو از دور، با سوابقشون می‌شناسم. اینها مردمانی هستند متدین، و امین. اینها امینند. قصدشون این است که کار کشور را پیش ببرند، گره را باز کنند و دارند تلاش می‌کنند برای این کار، انصافاً غیرت ملی هم دارند، شجاعت هم دارند.

روز دوشنبه 4دی ۹۶ پس از یک‌سال و نیم کشاکش و لاپوشانی فضیحت یک جاسوسی، حکم پنج سال زندان دری اصفهانی، همکار جواد ظریف و عراقچی و عضو هیأت مذاکره‌کننده رژیم که خامنه‌ای آنها را متدین و مورد اعتماد خودش توصیف می‌کرد توسط آخوند محسنی اژه‌ای سخنگو و معاون اول آخوند صادق لاریجانی، اعلام شد.

آخوند اژه‌ای سخنگو و معاون اول رئیس قضاییه رژیم – ۴دی ۱۳۹۶:
عبدالرسول دری اصفهانی فرزند حسین، ایشون دو تابعیتی بوده و از جمله کسانی بوده که متهم بوده به جاسوسی و ارائه اطلاعات به بیگانگان و با دو سرویس هم مرتبط بوده که دادگاه رسیدگی کرده و با مجموع مسائلی که رسیده، ایشون رو محکوم کرده به حبس پنج سال حبس قطعی. که این پنج حبس در دادگاه بدوی مورد اعتراض قرار می‌گیره، میره مرحله تجدید نظر خواهی. تجدیدنظرخواهی هم با توجه به محتویات پرونده و دفاعیات ایشون تأیید میکنه. بنابراین حکم قطعی شده. از این جهت الآن ایشون باید تحمل بکنه این حکم به‌اصطلاح پنج سال را.

ایشون یک پرونده دیگه‌ای داره که به اتهام مالی هستش. فساد مالی هستش. در اون پرونده قرار وثیقه صادر شده که اون پرونده هنوز در مرحله رسیدگی هستش.(خبرگزاری صدا و سیما 5/آذر/96)

پیش از این، در مهر ۹۶ علوی، وزیر اطلاعات رژیم در تلاشی برای لاپوشانی و انکار فضیحت این جاسوسی گفته بود: مرجع تشخیص موضوعات مرتبط به جاسوسی معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات است و از نظر این معاونت، دری نجف‌آبادی نه تنها مرتکب جاسوسی نشده بلکه در برابر هجمه‌هایی که برخی سرویس‌های بیگانه به وی داشته‌اند، هوشیارانه مقاومت کرده و با معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات همکاری داشته است. (انتخاب ۱۹/مهر/۹۶) 

اما روز سه‌شنبه کریمی قدوسی، عضو مجلس رژیم از باند خامنه‌ای، پس از اعلام حکم قطعی دری اصفهانی، درباره این اظهارات آخوند علوی گفت: وزیر اطلاعات را مجبور کردند تا مصاحبه کند و بگوید که دری ‌اصفهانی جاسوس نیست. در این باره نیز از وزیر اطلاعات سؤال پرسیده‌ایم که به‌زودی در جلسه علنی مجلس مطرح می‌شود.
وی هم‌چنین از ابعاد مخاصمات بر سر این موضوع در درون رژیم پرده برداشت و گفت: دری جاسوسی بود که از تمام جلسات تهران آقای ظریف فیلم و صوت می‌گرفت و قبل از جلسات مذاکرات به انگلیس می‌فرستاد ولی وقتی خواستیم با او مصاحبه کنیم به ما اعتراض کرده و از ما شکایت کرده‌اند... امروز قاضی تجدیدنظر پرونده دری‌اصفهانی می‌گفت: هر وقت مرا بخواهید به مجلس می‌آیم و توضیح می‌دهم که این چه کار کرده است... برخی از دولتی‌ها جاسوس ‌بودن افرادی نظیر دری‌اصفهانی را قبول ندارند! 

وی درباره ابعاد حضور جاسوسان در رژیم گفت: وزیر انگلیس که هفته گذشته به ایران آمد خواست ۴نفر را آزاد کند که یکی از آنها توانسته بود لباس روحانیت پوشیده و یکی دیگر از آنها جاسوس نفتی بود. درباره نفوذی‌های حاضر در تیم مذاکره‌کننده هم از ظریف سؤال کرده‌ایم که طی روزهای آینده در صحن مطرح می‌شود. البته یکی از این نفوذی‌ها گیر افتاده و زندانی است.

در جریان مخاصمات رأس نظام، سپاه پاسداران کلیپی را درباره این جاسوسی در حاکمیت آخوندی منتشر کرده که خود گویای ابعاد فضیحت در نظام آخوندیست:

خبرگزاری سپاه پاسداران: فضیحت یک جاسوسی در ولایت خامنه ای
کتش را صاف می‌کند تا مدال درست سر جایش قرار بگیرد. رئیس‌جمهور با لبخند نشان خدمت را به او سینه او محکم می‌کند. و همه چیز با یک عکس یادگاری تمام می‌شود. اما این پایان ماجرای آقای کت و شلواری نیست. عوامل شهریورماه سال قبل همه چیز تازه از همان جایی که تمام شده بود، شروع شد. عبدالرسول دری اصفهانی به اتهام جاسوسی دستگیر شده و خبر توسط یکی از نمایندگان مجلس به رسانه‌ها اعلام شده است... 

حالا دیگر خبری از تعریف و تمجیدهای اعضای تیم مذاکره‌کننده و دولت از دری اصفهانی نیست. و آنها ترجیح می‌دهند در قبال اثبات جاسوسی وی یا سکوت کنند یا ماجرا را سیاسی جلوه دهند. بعیدی‌نژاد عضو سابق تیم هسته‌یی و سفیر فعلی ایران در انگلیس که در روزهای ابتدای دستگیری دری اصفهانی گفته بود جاسوس خواندن دری اصفهانی توهین به دستگاههای امنیتی است، ترجیح داد در حساب شخصی خود در اینستاگرام تقصیر را متوجه منبع معرفی کننده وی به وزارت‌خارجه یعنی بانک مرکزی بیندازد. خود دری اصفهانی اما ماجرای ورودش به دولت را خیلی صریح در مصاحبه‌یی با دنیای اقتصاد در سال 94توضیح می‌دهد و تأکید می‌کند که ابتدا در کمیته‌یی به سرپرستی نهاوندیان در نهاد ریاست‌جمهوری فعالیت می‌کرده و در مرحله بعد توسط سیف رئیس کل بانک مرکزی به تیم هسته‌یی راه پیدا می‌کند. هیچ کس حالا مسئولیت این نقص بزرگ در تیم هسته‌یی را برعهده نمی‌گیرد. نه کسانی که وی را معرفی کرده‌اند، نه کسانی که به او نشان خدمت داده‌اند. (فارس 5/آذر/96)

خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع:
بنده هیأت مذاکره‌کننده را هم امین می‌دانم، هم غیور می‌دانم، هم شجاع می‌دانم، هم متدین می‌دانم. این را همه بدانند.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab8e7f11-0d98-4e07-a863-a58b4357f833"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات