728 x 90

جاستین ترودو: کانادا ورود ۱۰۰۰۰نفر از اعضای رژیم «جانی» ایران را ممنوع می‌کند

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا
جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا

به گزارش خبرگزاری فرانسه روز ۱۵مهرماه، جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد: کانادا ورود ۱۰۰۰۰نفر از اعضای رژیم جانی ایران را ممنوع می‌کند.

کانادا روز جمعه اعلام کرد که ورود بیش از ۱۰۰۰۰نفر از اعضای رژیم جانی ایران، از جمله سپاه پاسداران را که اتاوا آنها را مسئول اقدامات هولناک علیه مردم ایران می‌داند، ممنوع خواهد کرد.
نخست وزیر جاستین ترودو گفت که ایران را تحت قویترین مفاد قانون حمایت از مهاجرت و پناهندگان کانادا قرار داده است و بیش از ۱۰۰۰۰ افسر و اعضای ارشد سپاه پاسداران را اصلی‌ترین مسئولان این رفتار شنیع می‌داند که برای دولت کانادا غیرقابل قبول است.
او گفت: «این قوی‌ترین اقدامی است که ما باید [توسط آن] به‌دنبال دولتها و نهادهای دولتی برویم». و افزود که این اقدام قبلاً فقط علیه رژیم‌ها برای جنایات جنگی یا نسل‌کشی اعمال شده است.

 

سایت سی.بی.سی.ان.ان کانادا ۱۵مهرماه نوشت: کریستیا فریلند معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه کانادا گفته است:... رهبری سپاه پاسداران تروریست هستند. سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است.
امروز من سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحت قانون... . لیست‌گذاری می‌کنم و در واقع من طیف گسترده‌ای از رژیم ایران را لیست‌گذاری می‌کنم. ما به‌طور رسمی این واقعیت را برسمیت می‌شناسیم و به این ترتیب عمل خواهیم کرد.
بیش از ۱۰هزار نفر از مقامات ارشد از این سازمان تروریستی از ورود و پا گذاشتن به کانادا ممنوع می‌شوند. هر کسی که در این لیست باشد از تجارت یا مخفی کردن سرمایه‌هایشان در این جا ممنوع خواهد شد.

 

خبرگزاری رویترز در همین رابطه نوشت: کانادا ورود سران سپاه ایران را ممنوع خواهد کرد و تحریم ها را گسترش می دهد.

کانادا روز جمعه فشارها را بر نیروهای نخبه سپاه پاسداران ایران افزایش داد و گفت که نیمی از سرکردگان آن را از ورود به کشور منع می‌کند و وعده تشدید تحریم ها را داد.
کریستیا فریلند معاون نخست وزیر کانادا در یک کنفرانس خبری گفت: «سپاه یک سازمان تروریستی است.»

 

 ترو نورث در توئیتی نوشت:
«رهبری سپاه تروریست هستند. سپاه یک سازمان تروریستی است.»
کریستیا فریلند، معاون وزیر، سپاه پاسداران را به‌طور رسمی یک سازمان تروریستی اعلام کرد و تحریم‌های جدیدی را علیه اعضای آن اعلام کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5915adcd-c915-4494-a7cc-ba47469a1d7f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات