728 x 90

تیم لندرکینگ: رژیم ایران در یمن نقش «منفی» بازی می‌کند

تیم لندرکینگ
تیم لندرکینگ

تیم لندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا به یمن روز شنبه ۱۳فروردین، ضمن «منفی» دانستن نقش رژیم ایران در یمن، حمله حوثی‌ها به تأسیسات سعودی را یک مسأله بین‌المللی توصیف کرد.

فرستاده آمریکا به یمن با تأکید بر اهمیت آتش‌بس اعلام‌شده توسط سازمان ملل و پایبندی طرف‌های درگیر در یمن، این تحول را برای ترسیم آینده این کشور نقطه‌ای مهم و سرنوشت‌ساز توصیف کرد.

فرستاده آمریکا به یمن به نقش سپاه پاسداران در قاچاق سلاح و مهمات به شبه‌نظامیان حوثی، نقش رژیم در یمن را منفی ارزیابی کرد.

آتش‌بس دو ماهه پیشنهادی از سوی هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد به یمن که با موافقت طرف‌های یمنی همراه بوده و مورد استقبال گسترده بین‌المللی و منطقه‌یی قرار گرفته است از ساعت ۱۹: ۰۰ به وقت محلی یمن و ۱۶: ۰۰ به وقت‌ گرینویچ شنبه دوم آوریل وارد فاز اجرایی شد.(العربیه ۱۳فروردین)

در همین راستا وزارت‌خارجه عربستان سعودی، بحرین، شورای همکاری خلیج فارس، آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد و دولتهای آمریکا و انگلستان، فرانسه، کویت و عمان نیز از برقراری آتش‌بس در یمن استقبال کردند.

اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا نیز در دو بیانیه جداگانه‌ای ضمن استقبال از اعلام آتش‌بس در یمن آن را گامی بلند به‌سوی راه‌حل سیاسی در این کشور توصیف کردند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f077f9fb-f461-498c-82d5-6b9a6d167901"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات