728 x 90

تیراندازی و کارشکنی رژیم اسد، مانع ورود بازرسان به دوما شد

حمله شیمیایی رژیم اسد به دوما
حمله شیمیایی رژیم اسد به دوما

خبرگزاری رویتر  گزارش داد تیم کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی، بازرسی خود را  از دوما، به‌دلیل وقوع تیراندازی مأموران رژیم اسد، در این منطقه، به تعویق انداخت. قرار بود تیم کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی  روز چهارشنبه، به منطقه‌یی بروند که در معرض حمله شیمیایی رژیم اسد قرار گرفت.

آمریکا، انگلستان و فرانسه، 13آوریل در واکنش به گزارشهای حاکی از حمله شیمیایی، مواضع نظامی در سوریه را بمباران کردند. این سه کشور می‌گویند که حملات هوایی صورت گرفته، توان رژیم سوریه در به کارگیری تسلیحات شیمیایی را بسیار محدود کرد.

به گزارش خبرگزاری رویتر، احمد اوزومجو، رئیس سازمان منع تسلیحات شیمیایی گفته بود، با توجه به تیراندازی به نیروهای امنیتی سازمان ملل مشخص نیست که چه زمانی هیأت بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی از محل‌های احتمالی «حمله شیمیایی» بازدید کنند.

 وی افزود:‌ بخش تأمین امنیت سازمان ملل تصمیم گرفت قبل از حضور بازرسان از دو مکان در شهر دوما بازدید کند. در مکان اول به‌دلیل ازدحام بیش از حد مردم نیروی امنیتی سازمان ملل توصیه خروج بازرسان را از محل را داشت. ولی در مکان دوم، به این هیأت تیراندازی شد و انفجاری نیز روی داد. بهمین دلیل تیمی که قرار بود کار ارزیابی را انجام دهد به دمشق بازگشت.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، که در قطر به‌سر می‌برد گفته است: ما از تأخیری که رژیم  (سوریه) در کار هیأت بازرسان ایجاد کرده، آگاه هستیم، اما می‌دانیم آنها در گذشته چگونه عمل کردند تا آثار سلاح های شیمیایی که مورد استفاده خود را از بین ببرند.

آمریکا، فرانسه و انگلستان بامداد شنبه گذشته در واکنش به «حملات شیمیایی در دوما» به سه مرکز تحقیقاتی شیمیایی و پایگاه نظامی  رژیم سوریه حمله کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6fd7530f-4f49-4dc1-aac0-c737e99ccec4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات