728 x 90

تکذیب ادعای رژیم آخوندی توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

آژانس بین المللی انرژی اتمی
آژانس بین المللی انرژی اتمی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعای رژیم آخوندی در مورد علت اخراج بازرس این آژانس از ایران را تکذیب کرد. به گزارش آسوشیتدپرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:‌ این ادعای رژیم ایران که بازرس ما مواد منفجره به همراه داشته است صحت ندارد.

 

رژیم آخوندی روز چهارشنبه ۱۵ آبان اعلام کرد که هفته گذشته یکی از بازرسان آژانس را به‌دلیل "نگرانی از احتمال همراه داشتن مواد مشکوک" از ورود به تأسیسات هسته‌یی نطنز منع کرده است. رژیم آخوندی ویزای این بازرس را لغو و او را از ایران اخراج کرد.

 

کاظم غریب آبادی، نماینده رژیم آخوندی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین گفت در مورد بازرسان دغدغه‌های امنیتی داریم.

کورنل فروتا، مدیر کل موقت آژانس در بیانیه‌یی گفت رژیم ایران نباید کسی را که در چارچوب وظایف پادمانی در حال انجام وظیفه بوده مجبور به ترک ایران می‌کرد.

جکی وولکات، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از تمام اعضای شورای حکام آژانس خواست که "آشکارا اعلام کنند چنین اقدام‌هایی به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست، تحمل نخواهد شد و پیامدهایی به‌دنبال خواهد داشت."

 

نماینده اتحادیه اروپا هم در بیانیه‌یی از نپذیرفتن یکی از بازرسان آژانس ابراز نگرانی کرد و از رژیم آخوندی خواست اطمینان دهد که بازرسان آژانس انرژی اتمی بتوانند وظایف خود را انجام دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88f43e72-ad0d-4d1b-af36-2ece1c5de6a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات