728 x 90

توقف و اخراج کلیه کارکنان یک کانال تلویزیونی عراقی به‌دلیل قاتل خواندن قاسم سلیمانی

توقف و اخراج کلیه کارکنان یک کانال تلویزیونی  العراقیه به‌دلیل قاتل خواندن قاسم سلیمانی
توقف و اخراج کلیه کارکنان یک کانال تلویزیونی العراقیه به‌دلیل قاتل خواندن قاسم سلیمانی

پس از حمله محقق سرمد الطایی علیه سران رژیم آخوندی، نیروها و جناح های مرتبط با رژیم ایران کمپین فشار بر ارگانهای دولتی برای توقف برنامه و اخراج کل تیم آن در پیش گرفتند.
روزنامه اخبار الخلیج بحرین روز دوشنبه ۱۶خرداد نوشت، دیروز پس از تهدید خبرنگار سعدون محسن ضمد توسط شبه‌نظامیان رژیم ایران از طریق شبکه‌های اجتماعی، حکم برکناری این خبرنگار و همکارانش برای تهیه این برنامه صادر شد.
مهمان برنامه المحاید (خنثی)، قاسم سلیمانی را یک قاتل توصیف کرد و به‌صورت صریح روی دخالت رژیم ایران در عراق و مصادره اراده دولت عراق توسط بازوهای این رژیم صحبت کرد که موجب ناراحتی و خشم نیروهای چارچوب هماهنگی و بازوهای نظامی آن گردید.
برخی منابع دولتی در این رابطه گفتند، تصمیم برکناری مجری برنامه برخلاف تمایل مصطفی کاظمی نخست‌وزیر صورت گرفته است، چرا که او از رسانه‌ها و خبرنگاران حمایت می‌کند. آنها نیز تأکید کردند که کاظمی در معرض فشارهای بسیار قرار گرفت و مجبور شد که از حمایت از تیم این برنامه دست بردارد... .


شایان ذکر است که، کانالهای ماهواره‌یی عراقی برخی مصاحبه‌ها و گفتگوهایی که با سیاسیتمداران و پژوهشگران انجام می‌شود را سانسور می‌کنند، به‌خاطر این‌که برخی سیاستمداران با نفوذ یا دخالت‌های کشورهای همسایه (رژیم ایران) در امور عراق به‌ویژه رژیم ایران حمله می‌کنند. فعالان مدنی این نگرانی را دارند که اگر از خطوط قرمز عبور کنند و وارد موضوعات ممنوعه شوند، تصفیه فیزیکی خواهند شد، بهمین خاطر زمانی که برخی اقدامات انحرافی برخی سیاستمداران یا رهبران گروه‌های مسلح را مورد انتقاد قرار می‌دهند، به‌جای گفتن اسامی به‌صورت صریح، تنها به اشاره کردن و کدگذاری اکتفا می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/100e7035-23c9-4f2c-8742-6544522396bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات