728 x 90

توزیع مستقیم واکسن کرونا میان داروخانه‌ها توسط دولت آمریکا

واکسن کرونا
واکسن کرونا

دولت آمریکا با اعلام توزیع مستقیم واکسن کرونا در میان داروخانه‌ها از هفته آینده از قصد خود برای اطمینان از دسترسی همه مردم آمریکا به واکسن خبر داد. بر اساس برنامه جدید دولت آمریکا؛ در ماه فوریه تعداد شش هزار و ۵۰۰ داروخانه، حدود یک میلیون دوز واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.
دولت هم‌چنین قصد دارد با افزایش پنج درصدی توزیع واکسن در هفته؛ مجموع واکسنهای توزیع شده را به ۱۰.۵میلیون نفر برساند.


این برنامه بر اساس ارزیابیهای انجام شده‌ای اجرا می‌شود که میلیون‌ها آمریکایی روزانه برای تهیه دارو به داروخانه‌های محلی مراجعه می‌کنند و بیشتر آمریکایی‌ها در فاصله ۱۰کیلومتری خانه خود به داروخانه دسترسی دارند و این روش باعث می‌شود تمام آمریکایی‌ها به واکسن کرونا دسترسی داشته باشند.
واکسیناسیون عمومی در کشورهای مختلف در حالی در حال اجرا است که خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس روز سه‌شنبه ۱۴بهمن خبر از بارگیری اولین محموله واکسن تأیید نشده روسی به سوی ایران در روز پنجشنبه ۱۶بهمن داد.
شایان یادآوری است که مینو محرز که در ستاد حکومتی مقابله با کرونا به‌عنوان «مسئول ارزیابی واکسن» از وی نام برده می‌شود، اعلام کرد که «من به‌عنوان یکی از اعضای کادر درمان، این واکسن را تزریق نمی‌کنم!» و سپس در استدلال رد کیفیت و اعتبار واکسن روسی گفت: «... واکسنی استاندارد است که مورد تأیید یکی از منابع بین‌المللی باشد که یکی از آنها سازمان بهداشت جهانی و دیگری سازمان غذا و داروی اتحادیه اروپاست در صورتی که این واکسن تاییدیه هیچ کشوری را ندارد». وی با طعنه به سایر باندهای حکومتی دست‌اندرکار پرسید: «از چه زمانی تاکنون سازمان غذا و داروی کشور جزو منابع بین‌المللی شده است؟ سازمان غذا و داروی ایران زمانی می‌تواند دارو و واکسنی را تأیید کند که پیش از آن دارو یا واکسن مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته باشد... روسیه که جزو اتحادیه اروپاست چرا تاکنون واکسن را برای تاییدیه به سازمان بهداشت اروپا نفرستاده؟!»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/acd54b6a-554a-4f26-a6ee-951453a455d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات