728 x 90

توزیع سم میان مردم ایران

استفاده‌ٔ بیش‌ از اندازه از آفت‌کـُش‌ها، هورمون‌ها و استفاده‌ٔ غیراصولی از کود دلایل سمی بودن محصولات کشاورزی صادره از ایران عنوان شده و کشورهایی مانند، روسیه، ترکیه، پاکستان و چند کشور دیگر محصولات کشاورزی ایران را پس فرستادند. اما مشکل چیست؟

یک عضو مؤسسه‌ٔ پژوهشی علوم و صنایع غذایی رژیم گفت: «سم و نهاده‌های کشاورزی معمولاً متولی دارد که عمدتاً دولت است، این‌طور نیست که هر کسی بتواند سم وارد کند».

روزنامه حکومتی ستاره‌ٔ صبح نوشته: «ایران سالانه ۳۵هزار تن مصرف سم دارد که ۷۵% از این مصرف تولید داخلی است. اما در واقع مواد اولیه سموم از چین و هند وارد و توسط تجارت غیرمتخصص و غیرمتعهد وارد کشور می‌شوند. سموم توسط ۷۰ تولیدکننده داخلی به ۱۲۰قلم سم کشاورزی تبدیل می‌شوند. سمومی که با توجه به مواد اولیه ارزان چینی و هندی کارنامه کشاورزان ایرانی را سیاه کرده‌اند. فلفل، گوجه، بادمجان، سیب‌زمینی، کیوی، سبزی‌ها و دیگر محصولات زراعی کشور که می‌توانست در بازار پرمصرف دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد اکنون مهر بدنامی‌ خورده است».

کافی است نگاهی به واردات در ایران داشته باشیم تا عمق فاجعه مشخص شود. سپاه پاسداران خامنه‌ای با بیش از ۹۰ اسکله‌ٔ اختصاصی هر محصولی که بخواهد، وارد یا صادر می‌کند. تجارت با چین عملاً در قبضه‌ٔ سپاه است، سپاه و ارگانهای حکومتی که مجوز واردات سم را در اختیار دارند؛ ارزان‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین سم را خریده و با قیمت چند برابر به کشاورزان زحمتکش ایران می‌فروشند. وجه بسیار نگران‌کننده‌ٔ این موضوع این است که محصولات کشاورزی که در داخل ایران به فروش می‌رسند هیچ‌گونه کنترل و آزمایش کیفیت و سلامت انجام نمی‌شود؛ یعنی رژیم آخوندی به‌جای غذا، سم به مردم ایران می‌فروشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa3e7a9b-cef6-4d14-8ea8-12d5ba98ff47"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات