728 x 90

توجیه حکم مسخره دادگاه نمایشی هواپیمای اوکراینی توسط رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح رژیم

سرنگون کردن کردن هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران - عکس از آرشیو
سرنگون کردن کردن هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران - عکس از آرشیو

افتخاری رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح رژیم در مصاحبه با خبرگزاری قضاییه جلادان در توجیه حکم مسخره دادگاه نمایشی هواپیمای اوکراینی گفت: خطاهای متعددی در این فرایند سقوط هواپیما وجود داشته است اما در تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که شبکه پدافندی آسمان کشور نقصی نداشته است یعنی از نظر سیستماتیک نقصی نبوده است. عامل وقوع عامل انسانی بوده که خطای در تشخیص بوده است. (خبرگزاری میزان رژیم ۲۸فروردین)

از سوی دیگر سایت حکومتی خبر آنلاین نوشت: وکیل چند تن از خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی در واکنش به حکم صادر شده گفت: ما این حکم را قبول نداریم. شکایت موکلین ما از افراد دیگر بوده که هنوز پرونده مفتوح است. در این حد هم مورد قبول موکلین ما نیست. (خبرآنلاین رژیم ۲۸فروردین)

 

روز سه‌شنبه ۲۹فروردین، گروه هماهنگی و واکنش بین‌المللی برای قربانیان پرواز هواپیمای اوکراینی PS۷۵۲ به‌نمایندگی از کانادا، سوئد، انگلستان و اوکراین، بیانیه مشترک زیر را صادر کرد:

در ۸ ژانویه ۲۰۲۰، جمهوری اسلامی پرواز PS۷۵۲ را به‌طور بی‌رحمانه‌ای بر فراز تهران سرنگون کرد. این هفته، رژیم ایران احکام دادگاههای جنایی علیه عاملان ادعایی را اعلام کرد.

محاکمه‌های ساختگی که در تهران انجام شد نباید توجه جهان را از ناکامی این رژیم در اجرای تعهدات بین‌المللی‌اش و پذیرش مسئولیت اقداماتش منحرف کند.

نه محاکمه‌ها و نه احکامی که این هفته اعلام شد، حقیقت یا عدالت را برای خانواده‌های قربانیان برآورده نمی‌کند. کل فرآیند ـ با شروع تحقیقات مغرضانه ایران در مورد سرنگونی ـ فاقد بی‌طرفی و شفافیت لازم بود.

خانواده‌های ۱۷۶قربانی بی‌گناه هم‌چنان منتظر عدالتی هستند که شایسته آن هستند. ما به همبستگی خود با خانواده‌ها و عزیزان قربانیان سقوط هواپیمای PS۷۵۲ ادامه می‌دهیم و تا اجرای عدالت آرام نخواهیم گرفت».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/055b1797-3674-40f4-93ff-255a0e35fdb5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات