728 x 90

توافق اوپک برای کاهش تولید ۸۰۰هزار بشکه نفت در روز

اوپک
اوپک

اعضای سازمان اوپک روز جمعه ۱۶ آذرماه برای کاهش تولید ۸۰۰هزار بشکه نفت در روز به توافق رسیدند.

خبرگرازی رویترز در مورد این توافق گزارش داد: اوپک از ایران چراغ سبز برای کاهش هشت دهم میلیون بشکه در روز می‌گیرد.

رویترز گزارش داد یک منبع اوپک به این خبرگزاری گفته است ایران روز جمعه به اوپک چراغ سبز برای کاهش تولید به میزان هشت دهم میلیون بشکه در روز از سال ۲۰۱۹ داده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز این توافق در حالی انجام گرفت که در ماه‌های اخیر و بعد از اجرای تحریم‌های آمریکا علیه فروش نفت ایران، عربستان سعودی در میان کشورهای عضو اوپک و روسیه به‌عنوان کشوری غیرعضو تولید نفت خود را برای جبران کسری نفت ایران در بازار بالا برده بود ند.

 

بیشتر بخوانید

اوپک: تولید نفت ایران کاهش یافت

روز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۹۷ اوپک سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت در مورد وضعیت صادرات نفت ایران گزارشی را منتشر کرد.

اوپک، می‌گوید تولید نفت ایران طی دو ماه ژوئن و ژوئیه به‌صورت متوالی کاهش یافته است.

بدین ترتیب، بعد از اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌یی در ماه مه، تولید نفت ایران «روند کاهشی تصاعدی» را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش که دوشنبه ۲۲ مرداد ماه در سایت رسمی اوپک منتشر شده است، تولید روزانه نفت ایران طی ماه ژوئن نسبت به ماه مه حدود ۲۹هزار بشکه و در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن ۵۶هزار و ۳۰۰بشکه کاهش پیدا کرده است.

این گزارش میزان تولید روزانه نفت ایران در ماه گذشته را ۳میلیون و ۷۳۷هزار بشکه ارزیابی کرده است.

 

 

آمریکا تصمیم دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند

کاهش روزانه بیش از ۸۵هزار بشکه‌یی تولید نفت ایران طی دو ماه گذشته در حالی است که دور اول تحریمهای آمریکا که بیشتر حول مسائل مالی است هفته گذشته آغاز شد و هنوز سه ماهی به تحریمهای نفتی ایران نیز مانده است.

آمریکا در ابتدای خروج از برجام گفته بود که در نظر دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند که به‌معنی کاهش روزانه ۲.۱میلیون بشکه تولید و صادرات نفت ایران است. اما سپس اعلام کرد که برای برخی از مشتریان در صورت کاهش چشمگیر خرید نفت ایران معافیت خواهد داد.

افزایش تولید نفت کشورهای همسایه ایران در ماه گذشته

خبرگزاری بلومبرگ اخیراً از قول چند منبع آگاه در دولت آمریکا گزارش داد که این کشور در نظر دارد صادرات روزانه نفت ایران را در در این مرحله یک میلیون بشکه کاهش دهد.

اوپک در ادامه می‌گوید که تولید روزانه نفت ۱۵عضو این سازمان طی ماه گذشته تقریباًً ۴۱هزار بشکه افزایش یافته و به ۳۲میلیون و ۳۲۳هزار بشکه رسیده است که علت عمده آن رشد تولید کشورهای عربی همسایه ایران مانند عراق، کویت، امارات، همچنین کشور نیجریه از آفریقا بوده است....

 

پیش‌بینی اوپک برای سال آینده

اوپک پیش‌بینی کرده است که رشد تقاضای جهانی نفت در سال آینده ۱میلیون و ۴۳۰هزار بشکه باشد، در حالی که تولید نفت کشورهای غیرعضو اوپک ۲میلیون و ۱۳۰هزار بشکه افزایش خواهد یافت. تقریباًً نیمی از این افزایش شامل رشد تولید نفت آمریکا خواهد بود که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ به روزانه ۱۱میلیون بشکه برسد و به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز هفته گذشته پیش‌بینی کرد که به‌رغم آغاز تحریمهای رژیم ایران انتظار می‌رود طی سال آینده قیمت نفت برنت حتی یک دلار نیز نسبت به متوسط قیمت سال جاری کاهش یافته و به ۷۱دلار برسد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f006a3b1-4b8f-403f-9191-32f09224883b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات