728 x 90

تهدید شبکه تلویزیونی العراقیه به‌دلیل توهین به خامنه‌ای و قاسم سلیمانی

تلویزیون العراقیه
تلویزیون العراقیه

به گزارش شرق‌الاوسط برخی از روزنامه‌نگاران به «الشرق‌الأوسط» گفتند که روز گذشته (پنجشنبه ۱۲خرداد) ساختمان کانال تلویزیون العراقیه توسط یک نیروی ویژه امنیتی به‌دلیل تهدیدات گروه‌های طرفدار ایران محاصره شده است. استقرار نیروهای امنیتی به‌دلیل توهین سرمد الطایی، تحلیلگر سیاسی به خامنه‌ای و دژخیم قاسم سلیمانی بوده است.

سرمد الطایی در این برنامه گفت ما با خامنه‌ای و قاسم سلیمانی مقابله کرده‌ایم که ما را سلاخی کرده و کشته است. طنابهای دار بر گردن ماست و عراق بزرگتر از آنهاست. عراق بزرگتر از فایق زیدان است که دادگاه عالی را دستکاری می‌کند و از قوه قضاییه سوء‌استفاده می‌کند تا علیه نتایج انتخابات پارلمانی کودتای سیاسی و امنیتی انجام دهد.

الشرق‌الاوسط روز ۱۳خرداد نوشت: پس از انتقاد سرمد الطایی، تحلیلگر سیاسی از فایق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی، علی خامنه‌ای، ولی‌فقیه​ رژیم ایران، و قاسم سلیمانی، شبکه تلویزیونی دولتی عراقیه در تنگنا قرار گرفت.
جناحهای وابسته به رژیم آخوندی در شبکه‌های اجتماعی فعال شدند تا علناً کانال و سازمان دهندگان برنامه را که از آنجا انتقاد می‌شد تهدید کنند.

شرق الاوسط افزود: انتخابات در ماه اکتبر برگزار شد و ضربه محکمی به جناح های طرفدار ایران وارد کرد.
الطایی سال‌ها در شهر قم ایران زندگی می‌کرد، او در قم به تحصیل فقه پرداخت، اما در سال‌های اخیر مواضع ضدرژیم اتخاذ کرده است. او هم‌چنین معتقد است که مقامات قضایی عراق از سوی سیاستمداران تحت فشار هستند و آنها از موقعیت خود برای ساکت کردن رقبا سوء‌استفاده می‌کنند.

شرق الاوسط افزود: واکنشی دیگر از طریق قوه قضاییه بود که حکم بازداشت الطایی را صادر کرد که ساکن اربیل، پایتخت اقلیم کردستان است. وی پیش‌تر به‌دلیل شکایت نوری المالکی نخست‌وزیر وقت تحت تعقیب قرار گرفته بود.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ecb374c6-1b08-464a-96cf-3fda3e9f4a71"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات